داکترعبدالله: تقویم انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر داکترعبدالله: تقویم انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود
داکترعبدالله: تقویم انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی خواستار مشخص شدن تقویم انتخابات ریاست جمهوری، از سوی کمیسیون انتخابات شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صنا، عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور در نشست بورد مشترک نظارت و انسجام تاکید داشت که کمیسیون مستقل انتخابات باید زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کند تا حکومت به مسوولیت هایش بیشتر توجه نماید.
آقای عبدالله در این نشست گفت که مشخص شدن تقویم انتخابات ریاست جمهوری به گمانه‌زنی‌ها در باره عدم اراده سیاسی حکومت نقطه پایان گذاشته و حکومت را متوجه مسوولیت‌هایش در این باره می‌کند.
وی با تاکید بر شفافیت و فراگیری انتخابات افزود که اهمیت پروسه انتخابات زمانی بالا می‌رود که به حق رأی مردم احترام گذاشته شود تا یک قدم به جلو برویم. مردم از حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات توقع دارند که بدون مداخله تسهیلات لازم را فراهم سازیم.
عبدالله در بخش دیگر از سخنانش به دستاوردهای حکومت پرداخته و گفت که مبارزه با فساد اداری، بهبود حکومتداری، حاکمیت قانون، توانمندسازی زنان، رشد اقتصادی و ثبات نظام مالی و رشد و توسعه سکتور خصوصی از اولویت‌های کاری حکومت وحدت ملی بوده است.
وی گفت که در کمیته اجراییوی رشد سکتور خصوصی روی میکانیزم رشد سکتور خصوصی، استراتژی ملی صادرات و نهایی سازی برنامه ملی دارای اولویت سکتور خصوصی کار جریان دارد و جلسات آن را شخص مدیریت می‌کند.
رییس اجراییه کشور گفت که کنفرانس ژنیو برای تقویت همکاری‌های منطقه ای یک فرصت خوب است. برگزاری این نشست، موثریت همکاری‌های میان حکومت افغانستان و جامعه جهانی را بیشتر می‌کند.
بیست و یکمین نشست بورد مشترک نظارت و انسجام؛ به سوی کنفرانس ژنیوا برای افغانستان با حضور وزرای کابینه، سفرا، روسای موسسات بین المللی، فعالان جامعه مدنی و رسانه‌ها برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست آماده گی‌های لازم برای کنفرانس ژنیو عنوان گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала