مخالفت مجلس سنا امریکا به پیشنهاد پوتین

© Fotolia / Vichie81کانگرس امریکا
کانگرس امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سنای امریکا به‌اتفاق آرا پیشنهاد «باورنشدنی» پوتین به ترامپ را رد کرد.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مجلس سنای امریکا صبح جمعه با تصویب قطعنامه‌ای پیشنهادی را که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در نشست «هلسینکی» به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور امریکا داده بود رد کرد.

مجلس سنا امریکا پروسه  تصویب لایحه تحریم ها علیه روسیه را تکمیل کرد - اسپوتنیک افغانستان
مجلس سنا امریکا پروسه تصویب لایحه تحریم ها علیه روسیه را تکمیل کرد
ترامپ روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با پوتین که در شهر «هلسینکی» برگزار شد گفت که رئیس‌جمهور روسیه به او «پیشنهادی باورنکردنی» برای حل‌وفصل اختلافات بر سر دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داده است.
توافق سنا امریکا برای اضافه کردن تحریم ها علیه روسیه و ایران - اسپوتنیک افغانستان
توافق سنا امریکا برای اضافه کردن تحریم ها علیه روسیه و ایران
او گفت پیشنهاد پوتین این بوده که کرملین اجازه خواهد داد «رابرت مولر»، مستنطق ویژه تحقیقات در امور دخالت روسیه در انتخابات امریکا با 12 تن روس که علیه آنها اتهام صادر شده مصاحبه کند. روسیه به‌ازای این امتیاز نیز اجازه خواهد داشت با امریکای‌های که در امور داخلی روسیه مداخله کرده‌اند مصاحبه و از آنها تحقیقات کند.
واکنش مثبت ترامپ به پیشنهاد پوتین به جنجال‌های بی‌سابقه در امریکا منجر شد و سیاستمداران هر دو حزب امریکا این پیشنهاد را محکوم و با آن مخالفت کردند. کاخ سفید روز پنجشنبه در پی بالا گرفتن فشارها گفت ترامپ هم با پیشنهاد پوتین مخالف است.
مجلس سنای امریکا صبح جمعه قطعنامه‌ای را با 98 رأی موافق و بدون رأی مخالف به‌تصویب رساند که مخالفت این نهاد امریکایی با بازجوئی از مقامات این کشور توسط کشورهای متخاصم از جمله روسیه را اعلام می‌دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала