رییس پیشین افغان فلم: مرا تهدید کردند بارسانه‌ها گفت‌وگو نکنم

© Photo / M.Naderiرییس پیشین افغان فلم: مرا تهدید کردند بارسانه‌ها گفت‌وگو نکنم
رییس پیشین افغان فلم: مرا تهدید کردند بارسانه‌ها گفت‌وگو نکنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی انتقال آرشیف افغان فلم به ارگ ریاست‌جمهوری و انتقاد سینماگران و هنرمندان از این کار، اکنون رییس‌پیشین افغان فلم می‌گوید که او از سوی برخی نهادهای دولتی تهدید شده است که در این باره با رسانه‌ها گفت‌وگو نکند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " طلوع نیوز" محمدابراهیم عارفی، که با مشکل حاضر به گفتگو شده است، می‌گوید از او خواسته شده است تا دربارۀ انتقادهایش در بارۀ انتقال آرشیف افغان فلم به ارگ و گفت‌وگو با رسانه‌ها به حکومت پاسخ بدهد: " در ارتباط به گفت‌وگوهایی که با رسانه‌ها می‎‌کنم، گفته شد که بیایند جواب بدهند، اما من در پاسخ شان گفتم که نه مسؤولیت دارم و نه صلاحیت."
به گفتۀ رییس پیشین افغان فلم، او در پنج سال، کارهای سینمایی همه کارگردان‌های ورزیده و مشهور کشور و نیز فلم‌های مستند را گردآوری کرد، اما اکنون از سرنوشت این فلم ها نگران است.
آرشیف افغان فلم، چندی پیش به ارگ ریاست جمهوری منتقل شد و مکان آن به سفارت بریتانیا در کابل، واگذار شد.

 

مجلس سنا نگران انتقال آرشیف افغان فلم به ارگ - اسپوتنیک افغانستان
مجلس سنا نگران انتقال آرشیف افغان فلم به ارگ
روز گذشته، رییس‌جمهور غنی مکان تازۀ آرشیف افغان فلم را در ارگ ریاست‌جمهوری افتتاح کرد.

پیش از این، عتیق رحیمی نویسنده و فلم ساز پرآوازۀ کشور در بارۀ این کار حکومت گفته است که انتظار چنين حركتى مى‌رفت. زيرا ساليانى بود كه افغان فلم نتوانست سرپا بماند. كسى نتوانست از آن يك مركز مهم سينمايى بسازد و نیز هيچ كمكى به فلمسازان جوان نكرد.
با این همه، بیش از صد نویسنده، هنرمند و سینما گر، در نامه‌یی، انتقال آرشیف افغان فلم به ارگ ریاست جمهوری را انتقاد کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала