دانشمندان قرن ما را نامگذاری کردند

© Photo / NASAدانشمندان قرن ما را نامگذاری کردند
دانشمندان قرن ما را نامگذاری کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مققان معتقد اند که عصر جدید در حدود 2200 سال قبد از میلاد همراه با یک خشکسالی در مقیاس بزرگ آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان عصر جدید که در آن مردمان مدرن زندگی می‌کنند به نام مگالایا نامیدند.
محققان به این باور اند که مگالایا حدود 2200 سال قبل از میلاد همراه با یک خشکسالی در مقایس بزرگ که چندین تمدن باستانی را در سراسر جهان نابود کرد آغاز شده است.
عصر هولوسین به سه بخش تقسیم می‌شود بخشی اول آن دوره‌های شمالی‌غربی، بخش دوم دوره‌های گرینلند و بخش سوم آن مگالایا است این عصر (هولوسین) حدود 11700 سال پیش شروع شده است.
بعضی از محققان مخالف این تصمیم استند، زیرا آنها مطمین نستند که تغییرات اقلیمی مشخص شده واقعاٌ تاثیر جهانی در توسعه این سیاره داشته است.

هولوسن یا هولوسین: نام آخرین دوره زمین‌شناسی است که در پایان پلیستوسن شروع و همچنان تا به امروز ادامه دارد. هولوسین بخشی از دوره کواترنری به‌شمار می‌رود.
به عبارت دیگر نام دور دوم از دوره کواترنری است که ما در همین دور زندگی می‌کنیم. هولوسین از حدود 11700 سال پیش شروع شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.
این دوره پس از تغییرات نور خورشید دریافتی زمین که آب شدن لایه‌های یخ در نیمکره شمالی را به همراه داشت، آغاز شد. دانشمندان معتقدند آب و هوای معتدل دوره هولوسین شرایط لازم برای ظهور تمدن بشری در حدود 8 هزار سال پیش و حفظ روند پایدار آن را موجب شد که از آن جمله می‌توان به فراهم شدن شرایط برای افزایش تولید مواد غذایی اشاره کرد. نام هولوسین از یونانی گرفته شده و به معنی "کاملاً نو" است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала