پولیس به منزل مسکونی محافظ مکرون حمله کرد

© AP Photo / Christophe Enaپولیس به منزل مسکونی محافظ مکرون حمله کرد
پولیس به منزل مسکونی محافظ مکرون حمله کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر دادستانی پاریس اعلام کرد که ماموران پولیس فرانسه، منزل مسکونی الکساندر بِنال، محافظ شخصی رئیس‌جمهور فرانسه را که به تازگی انتشار ویدئویی از او به رسوایی دولت منجر شد، مورد حمله قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، یک روز قبل از این یورش، کاخ الیزه بنال را اخراج کرد.
روزنامه فرانسوی لوموند، هفته گذشته هویت این محافظ شخصی مکرون را که در حال ضرب و شتم یکی از معترضان روز کارگر بود فاش کرد. او در حال کتک زدن این فرد معترض از کلاه پولیس استفاده کرده بود.
نقش محافظ شخصی مکرون در حمله به این معترض به بزرگترین بحران سیاسی از زمان دستیابی مکرون به ریاست جمهوری در سال گذشته میلادی تبدیل شده است.

مشاور نزدیک مکرون یک معترض را مورد لت و کوب قرار داد+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
مشاور نزدیک مکرون یک معترض را مورد لت و کوب قرار داد+ویدیو

دادستانی عمومی پاریس روز گذشته (جمعه) ضمن تایید خبر بازداشت محافظ شخصی مکرون، اتهام وی را تخطی از وظایف محول شده و همکاری در دستکاری و پنهان سازی تصاویر سیستم نظارت ویدیویی اعلام کرد.
پیشتر دستگاه قضایی فرانسه اعلام کرده بود که در پی انتشار فلم ضرب و شتم معترضان روز جهانی کارگر، پرونده ای در همین خصوص علیه دستیار ویژه مکرون تهیه شده است.
بنال که در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه، مسئولیت تیم حفاظت از مکرون را برعهده داشت، در زمان تشکیل کابینه به مقام دستیار ارشدی ارتقاء رتبه پیدا کرد.
اتحادیه‌های کارگری هر ساله در روز اول ماه می در فرانسه تظاهرات می‌کنند که اغلب به برخورد با پولیس منجر می‌شود.
این ویدئو که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، مردی را نشان می دهد که کلاه ایمنی پولیس را به سر دارد و به همراه یک پولیس دیگر مشغول کتک زدن یک تظاهرکننده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала