دوستم: قیصاری باید آزاد شود

© JAKدوستم: قیصاری باید آزاد شود
دوستم: قیصاری باید آزاد شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان امروز پس از بازگشت خواستار آزادی نظام الدین قیصاری شد.

دوستم: تکلیف صحی داشتم و به ترکیه سفر کردم - اسپوتنیک افغانستان
دوستم: تکلیف صحی داشتم و به ترکیه سفر کردم
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، امروز جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست رئیس جمهور افغانستان پس از 14 ماه به کابل برگشت. او پس از برگشت در نخستین سخنرانی اش در بین هوادارانش خواستار رهایی نظام الدین قیصاری فرمانده پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب شد.

آقای دوستم، به هوادرانش اطمینان داد که او شخصأ در بارۀ رهایی آقای قیصاری با رئیس‌جمهور گفت‌وگو خواهد کرد. معاون نخست رئیس‌جمهور  افغانستان هشدار داد که اگر رئیس‌جمهور سخنش را نشنود، او دوباره کشور را ترک خواهد کرد.

جنرال عبدالرشید دوستم، از هواداران و اعضای حزب جنبش ملی که از بیست روز به این سو در ولایت‌های شمال و شمال‌شرقی کشور در اعتراض به بازداشت آقای قیصاری دست به تظاهرات زده اند، سپاسگزاری کرد و اعتراض آنان را «انقلاب» توصیف کرد.

او گفت اگر ایستاده‌گی آنان نمی‌بود، اکنون وضعیت در کشور چیزی دیگری بود.

در حدود بیست روز پیش، نظام الدین قیصاری با شماری از نگهبانانش از سوی نیروهای ویژه در فاریاب بازداشت شدند. تصویرهایی که به رسانه‌ها نشر شدهاند، نشان می‌دهند که این نیروها با نگهبانان آقای قیصاری بدرفتاری می‌کنند — کاری‌که آقای دوستم آن را «وحشی‌گری» خواند.

او گفت  حتا طالبان نیز در دورانی که شمال را تصرف کردند، این کار را با نیروهای وی انجام ندادند.

او اما، از هوادارانش خواست که بندرهای تجارتی، ادارات دولتی و نهادهای خصوصی را که در جریان اعتراض‌های شان بسته بودند، اجازه دهند باز شوند.

یادآوری می کنیم، که آقای دوستم، پس از چاشت روز یک‌شنبه (۳۱سرطان)، پس از در حدود چهارده ماه دوری از افغانستان، به افغانستان برگشت. آقای دوستم، سال گذشته پس از آن‌که احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان اورا به بدرفتاری با خودش متهم ساخت، به ترکیه رفت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала