طیاره حامل جنرال دوستم در کابل نشست + زنده

© Sputnik / Said Tsarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر طیاره حامل جنرال دوستم در کابل نشست + زنده
طیاره حامل جنرال دوستم در کابل نشست + زنده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دقایق پیش طیاره حامل معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در میدان هوایی کابل نشست نمود.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان پس از نزدیک به یک سال و نیم اقامت وی در ترکیه پس از چاشت امروز (یکشنبه، ۲۲ جولای) به کابل برگشت.

قابل ذکر است که شماری از مقامات حکومتی و اعضای برجسته جنبش ملی اسلامی افغانستان نیز در سفر بازگشت آقای دوستم از انقره به کابل وی را همراهی می‌کردند.

در میان افرادی که به استقبال از معاون اول ریاست جمهوری به میدان هوایی کابل رفته اند، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، محمد محقق، معاون ریاست اجراییه، عطا محمد نور، رئیس اجراییه حزب جمعیت اسلامی افغانستان، احمد ضیا مسعود، معاون رئیس جمهور پیشین کشور و شمار زیادی از اعضای مجلس‌های پارلمان افغانستان و سیاستمداران سرشناس کشور، دیده می‌شوند.

قرار است جنرال دوستم از میدان هوایی رهسپار دفتر کاری اش در قصر صدارت که شمار زیادی از هوادارانش تجمع نموده اند، خواهد شد.

گفته می‌شود معاون اول ریاست جمهوری در جمع هوادارانش که در قصر صدارت گردهم آمده اند، سخنرانی خواهد داشت.

معاون اول ریاست جمهوری با یک کاروان بزرگ موترها و همراهی نیروهای زیاد امنیتی راهی دفتر کاری اش شده است.

گفته می‌شود که تمام سرک‌هایی که منتهی به دفتر کاری آقای دوستم می‌شوند، به روی ترافیک مسدود شده است و تدابیر شدید امنیتی گرفته شده است.

آقای دوستم پس از رسیدن به دفتر کاری اش در قصر صدرات با استقبال گرم هوادارانش مواجه شد. 

محمد محقق در جریان سخنرانی در میان هواداران جنرال دوستم، مردم افغانستان را به حمایت از وحدت ملی و یکپارچگی دعوت کرد.

وی گفت: "از برادارنی که در گروه مخالف قرار دارند نیز دعوت می‌کنیم، طالبان بیایند و دست به دست هم بدهیم".

جنرال عطا محمد نور نیز با تبریک گفتن برگشت جنرال دوستم به هوادارانش گفت: "اگر رای میلیونی شما و تلاش ائتلاف نجات نمی‌بود، این مشکل به سادگی حل نمی‌شد".

آقای نور همچنان با تشکری از رئیس جمهور کشور گفت همه چیز با تفاهم حل می‌شود، اما این تفاهم بدون فشار ممکن نبود.

نعیم لالی حمیدزی، نماینده مردم کندهار در مجلس نمایندگان افغانستان نیز در جریان سخنرانی اش به نمایندگی از جنرال رازق، فرمانده پولیس کندهار بازگشت معاون اول ریاست جمهوری را شادباش گفت.

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری کشور با تشکری از افرادی که وی را در برگشت به کابل استقبال نمودند، از حاضرین در مراسم خواست تا برای افرادی که در حمله انتحاری امروز زخمی و شهید شده اند، دعا کنند.

جنرال دوستم با اشاره به اهمیت مذاکرات صلح با طالبان گفت: ما اوزبیک ها یک‌گپ داریم حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه در خانه نشستن صلح نمیایه باید تصمیم قاطع گرفته شود.

جنرال: نمی‌دانم به کدام زبان از مردم شمال، شمال شرق، اعضای جنبش، تمام اعضای ائتلاف نجات برای افغانستان و تمام ترکتباران تشکری کنم.

دوستم: من نظام قوماندان را نماینده خود در امور خیزش‌های مردمی مقرر کرده بودم، اگر او ظالم می‌بود من او را آنجا نمی‌ماندم. چند جنگ، فعالیت، عملیات‌هایش و سربازهایش را دیدم و من او را امتحان کرده مانده بودم.

معاون اول ریاست جمهوری کشور گفت حالا که وی آمده، نظام الدین قیصاری نیز رها خواهد شد و از هوادارانش خواست تا تمام راه‌ها و بنادر را باز کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала