هشدار ترامپ به رئیس جمهور ایران: هرگز امریکا را تهدید نکن

© REUTERS / Kevin Lamarqueهشدار ترامپ به رئیس جمهور ایران: هرگز امریکا را تهدید نکن
هشدار ترامپ به رئیس جمهور ایران: هرگز امریکا را تهدید نکن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ایران خطاب به او گفت: "محتاط باش".

به گزارش اسپوتنیک، " دونالد ترامپ" رئیس جمهور ایالات متحده در توئیتر نوشت: "دیگر هیچ وقت ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه با عواقبی مواجه می‌شوی که مشابه آن قبلاً بر سر عده انگشت شماری در تاریخ آمده است. ما دیگر کشوری نیستیم که صحبت‌های جنون آمیز شما درباره خشونت و مرگ را تاب بیاوریم. محتاط باش". 

رئیس جمهور ایران روز یکشنبه در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج گفته بود: «امروز سخن گفتن باامریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ندارد. آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم ؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است".
این سخنان ضد ایرانی ترامپ چند ساعت پس از سخنرانی سراسر ضد ایرانی «مایک پامپئو»، وزیر خارجه امریکا در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان مطرح شد.
وزیر خارجه دولت ترامپ در این سخنرانی گفت که دولت امریکا به دنبال به صفر رساندن واردات نفت از ایران است و در عین حال مدعی شد که "ما مایل به گفت‌وگو با ایران هستیم، اما رهایی از فشارهای آمریکا تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که ما شاهد تغییرات ملموس، قابل اثبات و ادامه‌دار در سیاست‌های تهران باشیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала