محکمه بخشی از ادعا قطر علیه امارات را قانونی دانست

© AFP 2023 / STRINGERمدينة الدوحة، قطر
مدينة الدوحة، قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محکمه بین المللی بخشی از فقرات اقامه دعوا قطر علیه امارات متحده عربی در ارتباط تبعیض نژادی در مقابل اتباع قطر را از آغاز قطع روابط دیپلوماتیک بین این دو کشور در ماه جون سال 2017 پذیرفت و قرار برای اتخاذ یک سلسله تدابیر غرض حل این مشکلات صادرنمود.

محکمه حکم نمود: «اول، آنعده خانواده های مشترک که در اثر اتخاذ تدابیر تاریخی 6 جولای 2017 مقامات امارات متحده از هم جدا شده اند، باید برایشان امکات پیوند خانواده ها مسیر گردد. دوم، برای آنعده محصلین قطری که تحت تحریمات قرار گرفته اند، امکان آن میسر گردد تا تحصیلات خود را در امارات متحده ختم نمایند،

آیا جنگ عربستان و امارات با قطر در راه است - اسپوتنیک افغانستان
آیا جنگ عربستان و امارات با قطر در راه است
اما اگر میخواهند به کشور دیگری تحصیل کنند، باید تمام اسناد ضروری را برای ایشان تهیه و در دسترس محصلین قرار داده شود. سوم، به همه اتباع قطر که تحت تحریم امارات قرار گرفته اند، باید حق شکایت به محاکم امارات داده شود».

برعلاوه محکمه حکم کرد که هر دو کشور باید از هر نوع اقدام که باعث بدتر شدن وضع میگردد، اجتناب ورزند.

در بیانیه دولت قطر به اقدامات تبعیض آمیز اماراتی ها علیه قطری ها از جمله خروج شهروندان امارات از اراضی قلمرو قطر و ممانعت از ورود وعبور از قطر و نیز درخواست از شهروندان اماراتی برای خروج از قطر و همچنین بستن حریم هوایی و بحری امارات به روی قطر اشاره شده و آمده است: این اقدامات ناقض توافق بین المللی و در مجموع تبعیض نژادی است که امارات و قطر آنرا امضا کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала