واکنش تند "دوستم" به حمله انتحاری علیه کاروان وی در کابل

© JAKواکنش تند "دوستم" به حمله انتحاری علیه کاروان وی در کابل
واکنش تند دوستم به حمله انتحاری علیه کاروان وی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به حمله انتحاری روز گذشته کابل که همزمان با ورود وی به این شهر رخ داد گفت: دشمنان نمی توانند با این حملات مانع پیشرفت و ترقی مردم ما شوند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به حمله انتحاری روز گذشته کابل که همزمان با ورود وی به این شهر رخ داد گفت: دشمنان نمی توانند با این حملات مانع پیشرفت و ترقی مردم ما شوند.
وی در بیانیه ای نوشت: «دشمنان سوگند خورده مردم ما هر روز دست های ناپاکشان را با خون مردم ما می آلایند و گمان می برند که با این گونه جنایات کاروان پیشرفت و ترقی مردم ما را مانع می شوند.»

وی افزوده است: "مردم و حکومت افغانستان با استواری راهش را به سوی آینده های روشن ادامه خواهد داد و شرمساری به دشمنان مردم ما خواهد ماند."
این حمله انتحاری تنها دقایقی پس از آن روی داد که عبدالرشید دوستم، معاون رئیس جمهوری افغانستان سرانجام پس از مدتی بیش از یک سال تبعید در ترکیه، دوباره به افغانستان بازگشت و فرودگاه کابل را به مقصد مرکز این شهر ترک کرد.  

وقوع انفجار در نزدیکی میدان هوایی با رسیدن دوستم به کابل - اسپوتنیک افغانستان
وقوع انفجار در نزدیکی میدان هوایی با رسیدن دوستم به کابل

این انفجار در حالی رخ داده است که نیروهای امنیتی تدابیر ویژه‌ای را برای بازگشت دوستم به افغانستان اندیشیده بودند.
مسئولیت این انفجار را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.
گفتنی است که جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان پس از تیرگی روابط با اشرف غنی در ماه ثور سال گذشته در یک تبعید غیر رسمی در ترکیه اقامت داشت و روز گذشته با استقبال مقامات و هواداران خود پس از 14 ماه به کابل بازگشت. 

دوستم: تکلیف صحی داشتم و به ترکیه سفر کردم - اسپوتنیک افغانستان
دوستم: تکلیف صحی داشتم و به ترکیه سفر کردم
 
مقامات افغانستان در سال 2016 تحقیقات را در مورد تجاوز دوستم بر احمد ایشچی را آغاز کردند، اما دوستم را مورد اتهام قرار ندادند و اظهارات وی را نیز نگرفتند.
برخی عدم اقدام دولت علیه دوستم را به دلیل ترس از ایجاد ناامنی‌ توسط شبه‌نظامیان مسلح وفادار به دوستم می‌دانند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала