از پوتین خواسته شد در یک جنگ دیگر شرکت کند

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر از پوتین خواسته شد در یک جنگ دیگری دخالت کند
از پوتین خواسته شد در یک جنگ دیگری دخالت کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مهدی المشاط ، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در نامه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواستار کمک از مسکو برای توقف تجاوز به یمن و پایان محاصره مردم این کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری" صبا" مهدی المشاط ؛ رئیس شورای عالی سیاسی یمن، در نامه‌ای به ولادیمیر پوتین ابراز امیدواری کرده است که مسکو برای حل سیاسی، عادلانه و جامع که مطابق با خواسته های مردم یمن است اقدام کند.
در این نامه آمده است: جنگی که ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه یمن به راه انداخته است مغایر با تمامی مواد و بندهای میثاق سازمان ملل متحد و نقض همه قوانین و اصول حقوق بشری و بین المللی است که حاکمیت یمن، امنیت و صلح منطقه ای و بین المللی را به خطر انداخته است.
المشاط در بخش دیگری از این نامه به حمله نیروهای ائتلاف سعودی به فرماندهی امارات متحده عربی به منطقه ساحل غربی و الحدیده یمن اشاره کرده و نوشت است: حمله به الحدیده و بندر این شهر بخشی از توطئه ای است که با هدف سلطه بر جزایر و بنادر حساس دریایی صورت گرفته است. 

Президент РФ Владимир Путин проводит заседание президиума Государственного совета на территории Дальневосточного федерального университета на острове Русский - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: مسکو آماده همکاری در راستای حل و فصل مناقشه در یمن است
 
وی افزوده است: هدف از این توطئه تبدیل دریای سرخ به دریاچه ای آمریکایی است تا آمریکا بر بخشی از مسیر تجارت جهانی و خطوط انتقال انرژی تسلط یابد.
مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با کریستین تیستو، سفیر فرانسه در یمن نامه‌ای را به وی تحویل داده و از رئیس جمهور فرانسه نیز برای پایان دادن به تصرف یمن خواهان همکاری شده است
عربستان سعودی و امارات از ماه ها پیش با بیان اینکه قصد دارند الحدیده را در عملیاتی برق‌آسا تصرف کنند، به این منطقه حمله کرده‌اند. با وجود عملیات همه‌جانبه این ائتلاف علیه الحدیده، سعودی‌ها و اماراتی‌ها تقریبا هیچ پیشرفتی در این عملیات نداشته‌اند و الحدیده همچنان به طور کامل تحت کنترل انقلابیون یمنی است.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала