قابله پاکستانی حین سقط جنین در کندز بازداشت شد

© JAKقابله پاکستانی حین سقط جنین در کندز بازداشت شد
قابله پاکستانی حین سقط جنین در کندز بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابعی در فرماندهی پولیس کندز می‌گویند، که یک قابله پاکستانی‌ را هنگام سقط جنین، بالفعل از شفاخانه جراحی آریانا سیتی در شهر کندز بازداشت کردند .

جلوگیری از انفجار کودک شیرخوار در کندز - اسپوتنیک افغانستان
جلوگیری از انفجار کودک شیرخوار در کندز
به گزارش اسپوتنیک، یک قابله پاکستانی که خالده نام دارد و باشنده اصلی پنچاب پاکستان است و سه‌ سال میشود با ویزه سیاحتی و بدون جواز کار،  در درمانگاه‌های مرکز و نواحی شهر کندز فعالیت داشت در زمان سقط جنین دستگیر شد.

منابع می‌گویند، که دو شب پیش این قابله پاکستانی‌ را هنگامی بازداشت کردند که قصد سقط جنینی را در این بیمارستان، در برابر 35 هزار افغانی داشت.

در عین حال منابعی در ریاست صحت عامه کندز میگویند، که بیمارستان آریاناستی را هفته گذشته به‌ دلیل فعالیت غیرقانونی یک‌ ساله و نداشتن جواز بسته کرده‌ بودند و هنگام بازداشت قابله پاکستانی، مسئولان این درمانگاه بدون آگاهی این ریاست، بیمارستان مهر و لاک شده را باز کرده‌ بودند.

یک منبع دیگر در ریاست صحت کندز میگوید، که بیمارستان جراحی، مشخصا در بخش ولادی و نسایی نیز حق فعالیت قانونی را ندارد.

اما مسئول این شفاخانه ادعاهای پولیس و صحت عامه را دور از حقیقت دانسته می‌گوید، که به‌ هدف بدنامی‌ بالای‌شان کارسازی صورت گرفته است.

یک مسئول این بیمارستان می‌گوید، بانویی که "گویا سقط جنین" می‌شد، به‌ گونه رسمی در این بیمارستان راجستر نیست.

مسئول این بیمارستان می‌گوید، که قابله پاکستانی از نزدیک به یک‌ ماه  در این بیمارستان آزمایشی کار می‌کرد تا با توجه به توانمندی‌اش استخدام شود.

مسئول آریانا ستی می‌پذیرد، که این بیمارستان هفته گذشته هنگامی که جواز نداشت، از سوی ریاست صحت عامه کندز بسته شد، اما دوباره با تکمیل جواز، مسئولان صحت عامه درمانگاه‌ اش را باز کردند؛ موضوعی که صحت عامه آنرا رد می‌کند.

قابل ذکر میدانیم، که سقط جنین در قانون جزای افغانستان جرم پنداشته می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала