تخریب پایگاه مهم هسته‌ای کوریای شمالی آغاز شد

© AP Photo / David Guttenfelder, Fileتخریب پایگاه مهم هسته‌ای کوریای شمالی آغاز شد
تخریب پایگاه مهم هسته‌ای کوریای شمالی آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی تخریب یکی از پایگاه های اصلی هسته‌ای خود را که از آن آزمایش راکت های بالستیک بین قاره‌ای صورت می گرفت؛ آغاز نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازسایت 38North ضمن اعلام این خبر گزارش داده می شود که عکس های که در تاریخ 20 جون منتشر گردیده تخریب یک پایگاه اصلی هسته‌ای کوریای شمالی را نشان می دهد.
در عکس های منتشر شده ماهواره ای نشان داده شده که کوریای شمالی شروع به تخریب بخش های مربوط به آزمایشات هسته ای راکتی و تخریب ساختمان اصلی آن کرده است. ضمنا دو مخزن سوخت و گاراژ فعلا در جای خود باقی مانده است.
کارشناسان امریکایی ، که گزارش را آماده کرده اند "سوخه" را به عنوان پایگاه اصلی هسته ای کوریای شمالی اعلام نموده اند. از این پایگاه آزمایشات راکت های بالستیک بین قاره ای " خواسون 15" نیز صورت گرفت.
کوریای شمالی سال گذشته پیشرفت سریعی در تحقیقات اتمی داشت و قوی‌ترین آزمایش اتمی خود تا به امروز را انجام داد و شماری از موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرد.
پس از اقدامات دیپلماتیک در نشست سنگاپور، پیونگ یانگ با عقب‌نشینی و خلع تسلیحات اتمی موافقت کرد. 

تخریب پایگاه هسته‌ای کوریای شمالی آغاز شد+ عکس - اسپوتنیک افغانستان
تخریب پایگاه هسته‌ای کوریای شمالی آغاز شد+ عکس

لیم سونگ — نام معاون اول وزیر امور خارجه کوریای جنوبی گفته بود که اقدام ویژه‌ای لازم است تا کوریای شمالی بتواند تعهدی را که رهبرش برای خلع تسلیحات اتمی مطرح کرده بود، اجرا کند.
در ماه مه سال مجاری پیونگ یانگ برای نشان دادن حسن نیت خود بخش‌های مختلفی از سایت اتمی پانگی — ری را منفجر و پست‌های امنیتی و دیگر تاسیسات را نابود کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا پس از نشست تاریخی‌اش با کیم جونگ اون در سنگاپور تاکید کرده بود که پیونگ یانگ در حال تخریب یکی از سایت‌های مهم آزمایش راکتی است و به زودی این سایت به طور کامل از بین خواهد رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала