دیدار جنرال دوستم با نظام الدین قیصاری

© Photo / Nezamuddin Qaisari fbجنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و نظام الدین قیصاری
جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و نظام الدین قیصاری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده قیصاری روز گذشته از ریاست 40 امنیت ملی به یک مهمانخانه در منطقه شش درک کابل منتقل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان، عنایت الله بابر فرهمند، رئیس دفتر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، گفته است که قرار است امروز سه شنبه (2 اسد) جنرال دوستم با نظام الدین قیصاری، فرمانده پیشین پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و نماینده جنرال دوستم در امور خیزش مردمی، از نزدیک دیدار کند.

رئیس دفتر معاون اول ریاست جمهوری همچنان گفته است که جنرال دوستم فردا چهارشنبه (3 اسد) با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان نیز دیدار خواهد کرد.

دوستم: قیصاری باید آزاد شود - اسپوتنیک افغانستان
دوستم: قیصاری باید آزاد شود

پیش از این جنرال دوستم با ورود به کابل از دیدار با نظام ‌الدین قیصاری و رئیس جمهور غنی برای حل مشکلات و تنش‌های موجود خبر داده بود.

نظام الدین قیصاری، فرمانده پیشن پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب و نماینده ویژه جنرال دوستم در امور خیزش مردمی در این ولایت، به تاریخ 11 سرطان سال جاری توسط نیروهای دولتی در قرارگاه لوا اول در میمنه بازداشت شد.

گفته می‌شود که این بازداشت پس از یک درگیری مسلحانه میان افراد قیصاری و نیروهای دولتی صورت گرفت که در نتیجه آن اعتراضات گسترده مردمی در فاریاب و چند ولایت دیگر در شمال کشور، آغاز شدند.

این معترضان خواستار برگشت جنرال دوستم به کشور و رهایی نظام الدین قیصاری بودند، که در نتیجه روز یکشنبه گذشته (1 اسد) به کابل برگشت و در جریان سخنرانی در میان هوادارانش وعده سپرد که مسئله رهایی قیصاری را پیگیری خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала