نفوذ هکر‌های روس به شبکه توزیع برق امریکا

© Fotolia / Artur Marciniecنفوذ هکر‌های روس به شبکه توزیع برق امریکا
نفوذ هکر‌های روس به شبکه توزیع برق امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امنیت ملی امریکا اعلام کرد که هکر‌های روس حمله‌های سایبری شدیدی علیه سازمان‌های مختلف این کشور را آغاز کرده اند .

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از وال‌استریت ژورنال، مقامات امریکایی ادعا دارند که هکرهای روس موفق شدند به اتاق کنترل سیستم الکترونیک سازمانهای اجتماعی امریکا نفوذ کنند.
جاناتان هومر؛ رئیس بخش تجزیه‌وتحلیل سیستم کنترل صنعتی وزارت امنیت داخلی امریکا، بدون اشاره به اینکه کدام یک از سازمانهای این کشور هدف هکرهای روسی قرار گرفته است، می‌گوید: آنها به نقطه‌ای رسیده بودند که به راحتی می‌توانستند اختلالات جدی ایجاد کنند و این نگرانی وجود دارد که کارزار حمله سایبری هکرهای روس همچنان در جریان باشد.
بنابر گزارش این نشریه، بسیاری از سازمانهای امریکایی همچنان آگاه نیستند که هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند؛ چرا که چنین هکرهایی معمولا با استفاده از مشخصات کاربری خود کارمندان آن سازمان واردسامانه‌های رایانه‌ای می‌شوند.
دولت امریکا پیش از این نیز روسیه را متهم به حمله سایبری به شبکه انرژی و دیگر عناصر زیرساختهای حیاتی آمریکا متهم کرده بود.
وال‌استریت ژورنال در پایان می‌نویسد افشای جزئیات جدید از حمله‌های سایبری روسیه به امریکا در زمانی منتشر می‌شود که نگرانی‌های بیش از حد درباره تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای 2018 کنگره وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала