50 نفر در آتش‌ سوزی‌ِ جنگلی یونان جان باختند + ویدیو

© AFP 2023 / Valerie Gache50 نفر در آتش‌ سوزی‌ِ جنگلی یونان جان باختند + ویدیو
50 نفر در آتش‌ سوزی‌ِ جنگلی یونان جان باختند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آتش ‌سوزی‌های جنگلی در یونان دستکم 50 کشته برجا گذاشته است.

به گزارش ااسپوتنیک، بر اثر وقوع آتش سوزی جنگلی در منطقه‌ای در شرق یونان و در نزدیکی آتن دستکم 50 تن کشته و 156  نفر دیگر زخمی شده اند که در میان زخمی شدگان 16 کودک قرار دارد و 11 تن از زخمی شدگان هم در حالت بد قرار دارند. بسیاری از این قربانیان هنگام فرار از میان شعله‌های آتش دچار حادثه شده‌اند.

آتش سوزی جنگلی اخیر پس از حادثه مشابهی که در اگوست سال 2007 اتفاق افتاد و چندین کشته بر جا گذاشت در نوع خود مخرب‌ترین بوده است. همچنین آتش سوزی عصر روز گذشته (دوشنبه) یکی از چندین مورد حادثه‌ای بوده که در بحبوحه گرمای هوا در این کشور رخ داده است.

سخنگوی دولت یونان اوایل صبح امروز (سه شنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بیش از 88 فرد بزرگسال و 16 کودک در این حوادث زخمی شده‌اند.

همچنین گارد ساحلی این کشور از پیدا شدن اجساد چهار تن در دریا خبر داد. یکی از قربانیان این حادثه نوزاد شش ماهه‌ای بوده که به دلیل استنشاق دود جان باخته است.

این آتش سوزی در منطقه مسکونی ساحلی آتن و کینگنتس گسترش یافته و در حال حاضر ده ها تن از آتش نشانان، سه هواپیما و دو بالگرد برای خاموش کردن این آتش سوزی در منطقه مشغول خاموش کردن آتش سوزی هستند که وزیدن بادهای قوی مانع شده تا این آتش نشانان بتوانند آتش سوزی را خاموش کنند.

در حال حاضر مقام های یونان در مناطق واقع در شمال شرق و غرب آتن وضعیت اضطراری را اعلام کرده اند.

طبق داده های اولیه، در میان قربانیان هیچ روسی وجود ندارد.

آتش سوزی در یونان

در یونان آتش سوزی اغلب در تابستان رخ می دهد. در سال گذشته نیز در چندین منطقه این کشور به همین دلیل حالت اضطراری اعلام شد.

در سال 2007 نیز یک فاجعه طبیعی در سراسر این کشور گسترش یافت. سپس بسیاری از کارشناسان استدلال می کردند، که علت حادثه آتش سوزی بی ثبات کردن اوضاع و حذف کوستاس کارامانلیس نخست وزیر پیشین یونان از قدرت بوده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала