صدها مفقود و هزاران بی‌خانمان بر اثر فروریختن سد در لائوس

© REUTERS / Stringer صدها مفقود و هزاران بی‌خانمان بر اثر فروریختن سد در لائوس
صدها مفقود و هزاران بی‌خانمان بر اثر فروریختن سد در لائوس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی تخریب یک سد در حال احداث در جنوب شرقی لائوس حدود 40 نفر کشته شده و بیش از 200 نفر مفقود شده اند.

به گزارش اسپوتنیک،کارگران ابتدا در روز یکشنبه متوجه آسیب دیدگی این سد هیدروالکتریکی در ولایت آتاپو شدند که متعاقب آن روستاهای اطراف تخلیه شد.
بر اثر فروریختن این سد در جنوب لائوس و ناپدید شدن صدها ساکن این روستا شش هزار و 600 تن نیز وادار به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.
سدهای بسیاری در حال طراحی و ساخت در کشورِ فقیرنشین و محصور در خشکیِ لائوس است که بیشتر انرژی تولیدی توسط این سدها به کشورهای همسایه لائوس همچون تایلند صادر می‌شود.
این حادثه اواخر روز گذشته (دوشنبه) در یک سد آبی مولد برق در استان «آتاپیو»ی لائوس رخ داده و باعث ریزش پنج میلیارد متر مکعب آب؛ شده است.
در گزارش خبری منتشر شده از خبرگزاری رسمی لائوس آمده است این حادثه که یک روستا را به زیر آب برده به جان باختن عده زیادی و گم شدن چند صد نفر منجر شده است. در این حادثه خانه‌های زیادی در بخش جنوبی منطقه حادثه دیده گرفتار سیل شده و مقامات این استان خواهان کمک‌های امدادی برای قربانیان شده‌اند.
این سد آبی مولد برق 1.2 میلیارد دالری حاصل از پروژه مشترک میان شرکت‌هایی از تایلند و کوریای جنوبی و اداره دولتی لائوس بوده است.
به گزارش تلگراف، این نیروگاه با ظرفیت 410 مگاوات قرار بوده از سال 2019 آغاز به کار کند و 90 درصد از برق تولیدی خود را به تایلند صادر و 10 درصد باقی مانده را به شبکه محلی ارائه دهد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала