کشتی نفت‌کش عربستان هدف حمله شورشیان یمنی قرار گرفت

© Flickr / rabiem22کشتی نفت‌کش عربستان هدف حمله شورشیان یمنی قرار گرفت
کشتی نفت‌کش عربستان هدف حمله شورشیان یمنی قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی با اعتراف به هدف قرار گرفتن کشتی متعلق به این کشور در آب‌هایی دریای سرخ مدعی شد که این کشتی یک نفت کش بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از alekhbariya، ائتلاف سعودی اعتراف کرد که یک نفت‌کش عربستان در آب‌های دریای سرخ در حمله نیرو‌های یمنی آسیب دیده است.
سخنگوی این ائتلاف در بیانیه‌ای امروز (چهارشنبه) با اعلام این خبر مدعی شد که کشتی‌ای که نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آن را هدف قرار داده‌اند، نفت کش بوده و خسارت‌های جزئی به آن وارد شده است.
این در حالی است که نیروی دریایی یمن قبل از ظهر امروز اعلام کرد که توانسته است یک کشتی جنگی عربستان به نام «الدمام» را در ساحل غربی یمن هدف قرار دهد.

نیروهای ائتلاف عربی مورد حمله حوثی‌ها یمن قرار گرفتند - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای ائتلاف عربی مورد حمله حوثی‌ها یمن قرار گرفتند

بیش از سه سال و پنج ماه از آغاز جنگ عربستان علیه یمن می‌گذرد و ائتلاف سعودی برای تخریب وجهه نیرو‌های انصارالله یمن آن‌ها را به هدف قرار دادن اماکن مقدسی مثل مکه و نفت‌کش‌ها در آب‌های آزاد و سرزمینی یمن متهم می‌کند.
نیروی دریایی یمن پیش از این نیز چند کشتی جنگی متعلق به امارات و عربستان در در امتداد ساحل غربی و تنگه "باب المندب" هدف حملات راکتی خود قرار داده بود.
ائتلاف سعودی اخیرا در ساحل غربی یمن عملیاتی تحت عنوان "پیروزی طلایی" با هدف اشغال شهر الحُدیده و بندر راهبردی آن شروع کرد که با تاکتیک و مقاومت نیرو‌های ارتش و کمیته مردمی یمن به شکست منتهی شد.

درگیری مسلحانه در یمن از ماه مارچ سال 2014 ادامه دارد. سربازان عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن مخالف شورشیان حوثی استند. ائتلاف عرب که در سال 2015 تحت رهبری عربستان سعودی تشکیل شده است از نیروهای دولیت یمن حمایت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала