تلاش رئیس جمهور غنی برای به دست آوردن رأی هواداران دوستم در انتخابات

© Photo / ارگتلاش رئیس جمهور غنی برای به دست آوردن رأی هواداران دوستم در انتخابات
تلاش رئیس جمهور غنی برای به دست آوردن رأی هواداران دوستم در انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارش اخیرش نوشت: جنرال دوستم در پیروزی اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نقش بسزایی داشت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " شفقنا" در حالی که جنرال دوستم از اعضای رهبری شورای عالی ائتلاف نجات و جریان اپوزیسیون دولت افغانستان محسوب می‌شود نیویورک تایمز از تلاش اشرف غنی برای جلب حمایت وی در انتخابات آینده این کشور خبر داد.
روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارش اخیرش نوشت: جنرال دوستم در پیروزی اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نقش بسزایی داشت.
این روزنامه تصریح کرد، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که اشرف غنی بار دیگر در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری افغانستان بدنبال استفاده ازجنرال دوستم برای پیروزی است.
در این گزارش آمده است که اشرف غنی در حالی با ورود جنرال دوستم به این کشور توافق کرده که وی به آدم ربایی، آزار جنسی و نقض حقوق بشری متهم است.
نیویورک تایمز نوشت: احتمال دارد اشرف غنی همکاری جنرال دوستم را در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری افغانستان به نفع خود جلب کند.
جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان پس از تیرگی روابط با اشرف غنی در ماه ثور سال گذشته در یک تبعید غیر رسمی در ترکیه اقامت داشت و بتاریخ 22 جولای با استقبال مقامات و هواداران خود پس از 14 ماه در سایه تدابیر شدید امنیتی به کابل بازگشت.
بازگشت دوستم با حمله شدید انتحاری که شمار زیاد قربانیان داشت؛ همراه بود.
این انفجار در حالی رخ داده است که نیروهای امنیتی تدابیر ویژه‌ای را برای بازگشت دوستم به افغانستان گرفته بودند.
مقامات افغانستان در سال 2016 تحقیقات را در مورد تجاوز دوستم بر احمد ایشچی را آغاز کردند، اما دوستم را مورد اتهام قرار ندادند و اظهارات وی را نیز نگرفتند.
برخی عدم اقدام دولت علیه دوستم را به دلیل ترس از ایجاد ناامنی‌ توسط شبه‌نظامیان مسلح وفادار به دوستم می‌دانند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала