سخنگوی طالبان:برای مبارزه با داعش به تشویق خارجی ها ضرورت نداریم

© Flickr / newsonlineسخنگوی طالبان:برای مبارزه با داعش به تشویق خارجی ها ضرورت نداریم
سخنگوی طالبان:برای مبارزه با داعش به تشویق خارجی ها ضرورت نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان اعلام کرد که این گروه مبارزه با داعش را مسئولیت شرعی خود می‌داند و به تشویق هیچ طرف خارجی نیز نیاز ندارد.


به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان اعلام کرد که این گروه مبارزه با داعش را مسئولیت شرعی خود می‌داند و به تشویق هیچ طرف خارجی نیز نیاز ندارد.
جنرال «جان‌نیکلسون»، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان اخیرا ضمن اظهاراتی از عملیات‌های نظامی طالبان علیه گروه تروریستی داعش استقبال کرده است.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع اظهارات فرمانده نیروهای امریکایی را مغرضانه و در راستای حمایت از گروه تروریستی داعش دانست.
سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرد که نابودی داعش مسئولیت شرعی طالبان بوده و مبارزه با این گروه تروریستی در راستای منافع ملی افغانستان صورت می‌گیرد.
وی افزود: طالبان برای مبارزه با گروه داعش به تشویق هیچ طرف خارجی نیاز ندارد.
مجاهد تاکید کرد که نیکلسون بجای تشویق طالبان در برابر داعش، از حمایت هوایی، تدارکاتی، اطلاعاتی و رسانه‌ای گروه فتنه‌گر داعش در ننگرهار و جوزجان خودداری کند.
وی افزود: اظهارات اخیر فرمانده نیروهای امریکایی در حالی صورت می‌گیرد که جنگنده‌های امریکایی روز گذشته طالبان را در حمایت از داعش در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان هدف قرار دادند.
مجاهد اظهارداشت: جنگنده‌های امریکایی با بمباران مواضع طالبان در جوزجان مانع نابودی داعش توسط این گروه شدند.
وی خاطرنشان کرد، در برخی از مناطق ننگرهار نیز که طالبان قصد نابودی داعش را داشتند، در حمایت از داعش توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف بمباران قرار گرفتند.
سخنگوی طالبان تاکید کرد که اظهارات اخیر جنرال امریکایی به عنوان حربه تبلیغاتی علیه طالبان و بزرگنمایی گروه داعش در افغانستان صورت گرفته است.
وی افزود: نیروهای امریکایی بارها با طرح دسیسه به صورت آشکار و پنهان به حمایت تدارکاتی از داعش پرداخته است.
در پایان این بیانیه طالبان به مردم افغانستان اطمینان داده است که گروه تروریستی داعش را با وجود حمایت نیروهای خارجی در این کشور نابود خواهد کرد و افغانستان را از شر این گروه تروریستی نجات خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала