اسد: جنگجویان القاعده و جبهه النصر با ماسک «کلاه سفیدها» فعالیت میکنند

© AFP 2023 / Abdulmonam Eassa اسد: جنگجویان القاعده و جبهه النصر با ماسک «کلاه سفیدها» فعالیت میکنند
اسد: جنگجویان القاعده و جبهه النصر با ماسک «کلاه سفیدها» فعالیت میکنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه معتقد است که «کلاه سفیدها» نیروهای کمک و نجات در سوریه نبوده بلکه عناصر گروه های تروریستی القاعده و جبهه النصر میباشند.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه امروز (پنجشنبه) در مصاحبه ای با رسانه های روسی اظهار داشت که جنگجویان گروه های تروریستی القاعده و جبهه النصر با پوشیدن ماسک «کلاه سفیدها» فعالیت های خود را در سوریه ادامه میدهند.

اسد: «هیچ سازمانی بنام "کلاه سفیدها" وجود ندارد. این فقط یک ماسک است. ماسک جبهه النصر. چنین به نظر میرسد که آنها از سوریه فرار کردند، اما در واقع آنها فرار نکرده اند بلکه از سوی اسرائیل، اردن و کشورهای غربی به دیگر مناطق منتقل شدند. اکنون در اینترنت، شواهدی وجود دارند، شما میتوانید این ویدیو و تصاویر را ببیند. اعضای این سازمان با شمشیرها در دستان خود، بر روی جسد سربازان سوریایی جشن گرفته اند. بنابراین، آنها یک سازمان بشردوست نه، بلکه ماسک القاعده هستند.»

رئیس جمهور اسد در ادامه سخنان خود گفت در صورتیکه اعضای سازمان «کلاه سفیدها» با تحویل سلاح‌هایشان مخالفت کنند، همانند تروریست‌ها از بین خواهند رفت. 

وزارت خارجه اسرائیل انتقال “کلاه‌سفیدها” را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه اسرائیل انتقال “کلاه‌سفیدها” را تایید کرد

اسد: «عاقبت "کلاه سفیدها" همانند تروریست‌ها خواهد بود. آنها دو انتخاب دارند — یا که سلاح خود را به زمین گذاشته و پیشنهاد عفو عمومی سوریه را قبول میکنند و یا مانند سایر تروریست‌ها از بین برده خواهند شد.»

قابل یادآوری است، چندی پیش وزارت امور خارجه امریکا کمک های مالی به سازمان «کلاه سفیدها» را متوقف کرد.  

گفته میشود که یک سوم بودجه سازمان «کلاه سفیدها» را امریکا تامین میکند. سازمان یادشده در سوریه فعالیت دارد و بارها به جنگ اطلاعاتی علیه دمشق متهم شده است.  

سازمان «کلاه سفیدها» هدف خود را دفاع از غیر نظامیان اعلام کرده و ادعا میکند که از لحاظ سیاسی بیطرف بوده و در عملیات مسلحانه شرکت ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала