دیدار نماینده‌ی امریکا با مقام‌های قطری و طالبان در دوحه

© REUTERS / Thomas Whiteدیدار نماینده‌ی امریکا با مقام‌های قطری و طالبان در دوحه
دیدار نماینده‌ی امریکا با مقام‌های قطری و طالبان در دوحه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آلیس ویلز، معاون وزارت خارجه‌ی ایالات متحده‌‎ی امریکا در امور آسیای جنوبی، با مقام‌های قطر در دوحه دیدار و در مورد روند صلح افغانستان با آنان صحبت کرده است.

هیدر نئورت، سخنگوی وزارت خارجه‎ی امریکا گفته که خانم ویلز با معاون نخست‌وزیر و دیگر مقام‎های قطری در مورد سهم‌گیری آنان در قضیه‌ی افغانستان صحبت کرده است.

او هم‌چنان گفته: «قطر شریک مهم و با ارزشی است… یک بخش هدف سفر وی به قطر ستایش از حمایت مقام‎های قطری از روند صلح افغانستان بود».

از سویی هم، روزنامه‎ی وال استریت ژورنال گزارش داده که آلیس ویلز، معاون وزارت خارجه‌‌ی امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، در رأس یک هیأت با نماینده‎های کمیته‌ی سیاسی گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر دیدار کرده است.

مقام‌‎های رسمی این گزارش را تاکنون تأیید نکرده‌اند. 

مذاکرات غیر مستقیم طالبان با مقامات امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تایید مذاکرات غیر مستقیم طالبان با مقامات امریکا

این در حالی است که چندی پیش روزنامه‌ی نیویارک تایمز نیز گزارش داده بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا به دیپلومات‌های ارشد این کشور دستور داده که زمینه‌ی گفتگوی مستقیم با گروه طالبان را فراهم کنند.
مقام‌های امریکایی به تازگی و با هدف رسیدن به توافق و برقراری آتش‎بس در افغانستان، چندین بار با رهبران سیاسی طالبان دیدار و گفتگو کرده‌اند. خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، مبادله زندانیان و اعطای حق تصمیم‌گیری به مردم افغانستان درباره آینده کشورشان از جمله موارد مورد مذاکره بوده است.
مذاکرات صلح میان طالبان و ایالات متحده از سال 2015 میلادی آغاز شد، اما گفتگوها به دلیل مشکلات فراوان از جمله کشتار غیرنظامیان به دست این گروه شبه نظامی، تا به امروز بی‌ثمر بوده و حاصلی در پی نداشته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала