توپ اهدایی پوتین به ترامپ وسیله جاسوسی نبود

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر توپ اهدایی پوتین به ترامپ وسیله جاسوسی نبود
توپ اهدایی پوتین به ترامپ وسیله جاسوسی نبود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توپ فوتبالی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار اخیر هلسینکی به دونالد ترامپ همتای امریکایی خود داد، حاوی یک چیپ است که قابلیت ارسال اطلاعات تا فاصله فقط " 10 سانتی متر" را دار است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از لومبرگ، این چیپ یک ابزار جاسوسی نیست بلکه یک وسیله تبلیغاتی توپ های هوشمند شرکت آدیداس است.
به نوشته این شبکه خبری، تصاویری از کنفرانس خبری مشترک پوتین و ترامپ که لحظه تحویل این توپ به ترامپ را به نمایش می گذارد، نشان می دهد که این توپ حاوی لوگوی ارتباطات از میدان نزدیک (NFC) است.
بر اساس گزارش سایت آدیداس، در زمان تولید این توپ این چیپ زیر لوگوی مذکور کار گذاشته شده بود و شبیه آیکون وای فای است.
این وسیله به هواداران فوتبال اجازه می دهد با نزدیک کردن تلفن همراه خود به توپ ویدئوها، مسابقات و دیگر اطلاعات را به تلفن خود منتقل کنند.
شرکت آدیداس از اظهار نظر درباره این که آیا از این وسیله می توان در حمله سایبری روسیه استفاده کرد یا نه، خودداری کرده است اما بر اساس توضیحات ارائه شده درباره این محصول در وبسایت آدیداس، این چیپ به خودی خود قابلیت تغییر دادن ندارد.
«سارا سندرز» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: بررسی های امنیتی که درباره همه هدایای رئیس جمهور انجام می شود برای این توپ هم انجام شده است. ما قصد نداریم اطلاعات بیشتری درباره پروسه امنیتی دهیم.
پیشتر گزارش شد که سرویس امنیتی دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا توپ را که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار هلسینکی به او داده بود، مورد بررسی قرار دادند.
براساس این گزارش، سرویس های امنیتی امریکا می گویند، که این یک روش استاندارد برای تمام هدایایی است که به رئیس جمهور امریکا داده می شود.
یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین در کنفرانس مشترک که با دونالد ترامپ به تاریخ 16 جولای در هلسینکی داشت یک توپ از توپ های جام جهانی را به رئیس جمهور امریکا هدیه داد و رئیس جمهور امریکا این توپ را به همسرش داد و گفت این یک هدیه خوب برای پسرش بارون خواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала