پیش‌نویس قطعنامه روسیه در سازمان ملل توسط امریکا رد شد

© Sputnik / Dmitry Astakhovپیش‌نویس قطعنامه روسیه در سازمان ملل توسط امریکا رد شد
پیش‌نویس قطعنامه روسیه در سازمان ملل توسط امریکا رد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امرکیا یک طرح اتبکار روسیه را در مورد حل وفصل خارومیانه در شورای امنیت سازمان ملل متحد مسدود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگی دائمی روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده امریکا جلوی یک پیش‌نویس قطعنامه روسیه را در مورد حل فصل خاورمیانه در شورای امنیت سازمان ملل متحد گرفت.

امریکا پیش نویس شواری امنیت در مورد اوضاع نوار غزه را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا پیش نویس شواری امنیت در مورد اوضاع نوار غزه را رد کرد

همانطور که گزارش شد روسیه پیش نویس سندی را در شورای امنیت عرضه کرده بود که اجازه می داد بدون جایگزین بودن اساس مورد قبول بین المللی برای حل مساله فلسطین و حل و فصل درگیری خاور میانه مورد تاکید قرار بگیرد اما اصلاحیه های پیشنهادی متقابل امریکا در این زمینه ابتکار مسکو را بی‌حاصل کرد.
نمایندگی دائم روسیه توضیح داد که پیشنهاد روسیه در پاسخ به درخواست سنتی سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در چارچوب قطعنامه حل و فصل صلح آمیز مسئله فلسطین مطرح شده بود.
نمایندگی دائم روسیه، پیش نویس نامه مربوطه رئیس شورای امنیت حاوی گام های برداشته شده در این شورای برای حل و فصل درگیری خاور میانه تهیه شده و این پیش نویس از حمایت اکثریت اعضای شورای امنیت از جمله کویت، بولیوی و چین برخوردار گردیده بود اما به خاطر موضع امریکا که امید سازش درباره متن نامه را از بین برد، نمایندگان روسیه مجبور شدند کار تدوین سند مربوطه را متوقف سازند.
نمایندگی دائم روسیه معتقد است هرگونه تجدید نظر در اساس حقوقی بین المللی برای حل و فصل درگیری خاورمیانه خطر تیره شدن دورنمای حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل را به وجود آورده و دستیابی به صلح فراگیر و جامع در خاورمیانه را با دشواری روبرو خواهد کرد.
نمایندگی دائم روسیه در پایان گفت مسکو با این وجود به تلاش های خود برای نیل به صلح درازمدت و جامع در خاورمیانه ادامه خواهد داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала