تقابل کبیر سیارات در نظام شمس

© NASA . GSFCتقابل کبیر در نظام شمس
تقابل کبیر در نظام شمس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قابل کبیر مریخ با زمین در سال2018 ، چه پیامد های را با خود خواهد داشت؟

وقتیکه مهتاب به زمین نزدیک میشود، روشنی آن تا چند وقت روشنتر نسبت به روز های عادی میباشد. به تاریخ 26 جولای مریخ به فاصله 70.8 میلون کیلو متر از زمین قرا میگرد که در روز های بعدی تا 57.6 میلون کیلومتر به زمین نزدیکتر میشود.

کشف منابع آب و موجودات فضایی در مریخ - اسپوتنیک افغانستان
کشف منابع آب و موجودات فضایی در مریخ
نزدیک شدن مریخ به زمین به مفهوم این است که به آفتاب نزدیک تر میشود و آن باعث کاهش زمان حرکت به دور زمین وی میگردد و دوران یک سال آن- مساوی به دو سال زمین میشود. سیاره زمین هر دو سال یک بار از بین آفتاب و مریخ عبور می نماید و به این شکل در هر دو سال یکبار آفتاب، زمین و مریخ به یک خط قرار میگرند. این حالت باعث تغییرات در طلوع و غروب مریخ میگردد. مریخ همزمان با غروب آفتاب ظهور میکند و در تا صبحگاه بسیار روشن میباشد. باید افزود که مدارها در واقع دایره ای نیستند، بلکه بیضوی هستند. به همین لحاظ در این جریان بعضی سیارات به فاصله بسیار کم از همدیگر قرار میگرند. تقابل بعدی آسمانی نظام شمس در سال 2035 صورت میگرد.Скоро начнутся события в небе, читайте! https://t.co/g118l21npX

به تاریخ 27 جولای سیاره مریخ به زمین نزدیکتر شده آماده تقابل بزرگ میگردد. اینکه چنین رویداد آسمانی چه پیامدهای را با خود خواهد داشت و آیا به موجودات زمین تاثیر خواهد داشت؟ روی مساله نظریان مختلف وجود دارد.
همه میدانیم که زمین و مریخ با سرعت مختلف دور آفتاب می چرخند. و هردو سال سیارات با آفتاب به یک خط مستقیم قرار میگیرند و این حالت را دانشمندان تقابل کبیر نامیده اند.

مریخ - اسپوتنیک افغانستان
علایم زندگی در مریخ ثابت شد
چنین تقابل آسمانی فردا 27 ماه جولای در آسمان صورت میگرد. به تاریخ 31 جولای سیاره مریخ به فاصله 07:50 GMT از زمین قرار میگرد. این بار سیاره مریخ به مراتب روشن تر نسبت به سال 2003 میباشد که در آن سال فاصله بین زمین و مریخ در جریان 60000 سال بی نظیر کوتاه به مقیاس آسمانی بود. برعلاوه در امشب مهتاب هم کامل و روشن میشود.
باید تذکر داد که در سال 2003 مریخ به فاصله 55.8 ملیون کیلومتر به زمین نزدیک شد که در جریان 60000 سال بی نظیر بود. این ریکارد تا سال 2287 حفظ میگردد.
به اساس گزارشات ناسا، فاصله دور که مریخ از زمین قرار خواهد داشت الی 401 میلون کیلومتر میباشد. مریخ معمولاٌ در فاصله 225 ملیون کیلو متر از زمین قرار دارد.

قابل یادآوری است که مریخ دو برابر نسبت یه زمین کوچک تر و مهتاب 75 برابر کوچکتر از زمین میباشد.

​چنین حالت آسمانی سیارات را- تقابل کبیر نامیده اند. چون حالا سیاره مریخ در حضیض مدار خود قرار دارد، به همین علت به فاصله بسیار نزدیک از آفتاب و زمین قرار گرفته است.
باید افزود که در جریان دو ماه، یعنی از تاریخ 7 جولای تا 7 ستامبر بعد از آفتاب، مهتاب و زهره، مریخ سیاره مهم آسمان خواهد بود.
د ر ماه می ما توانستیم همزمان سیاره مریخ و زحل را مشاهده نمایم که رنگ مریخ سرخ و رنگ زحل طلائی بود.
در اواسط ماه جون مریخ روشنتر شد و به تدریج حجم آن زیادتر به نظر رسید که حالا به حد اعظم خود رسیده است. روشنی آن تا 31 اوگست تغییر نمی کند، زیرا ساعات روز روشن به تدریج کاهش میابد و آفتاب زودتر غروب می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала