حملات راکتی پاکستان به شرق افغانستان

© AFP 2023 / Farooq NAEEM حملات راکتی پاکستان به شرق افغانستان
حملات راکتی پاکستان به شرق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در دو روز گذشته برخی از مناطق شهرستان‌های «لعل پور» و «گوشتی» در ننگرهار از سوی ارتش پاکستان هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

پرتاب ۵ هزار راکت از خاک پاکستان به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پرتاب ۵ هزار راکت از خاک پاکستان به افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل خبریال، احمدعلی حضرت رئیس شورای ولایتی ننگرهار گفت، ارتش پاکستان حملات راکتی خود به برخی از شهرستان‌های مرزی در شرق افغانستان را از سر گرفته است.

وی افزود: در دو روز گذشته برخی از مناطق ولسوالی های «لعل پور» و «گوشتی» در ننگرهار از سوی ارتش پاکستان هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

رئیس شورای ولایتی ننگرهار تصریح کرد، که حملات راکتی ارتش پاکستان به ولسوالی های «دانگام»، «خاص کنر» و «شلتن» ولایت کنر نیز از سرگرفته شده است.

وی افزود: این حملات علاوه بر خسارات مالی تلفات غیرنظامیان افغانستان را نیز به همراه داشته است.

حضرت خاطرنشان کرد، که مقامات محلی این موضوع را با اشرف غنی و فرماندهی نیروهای امریکایی و ناتو در میان گذاشته اند.

وی گفت، با وجود تداوم حملات راکتی ارتش پاکستان در چند سال گذشته، دولت افغانستان هرگز برای مقابله به مثل با حملات راکتی ارتش پاکستان اقدامی نکرده است.

یادآوری می کنیم، که چند روز پیش هیئتی از مقامات پاکستانی به ریاست «تهمینه جنجوعه» وزیر خارجه این کشور برای مذاکره درباره همکاری‌های مرزی و  هماهنگی عملیات‌های نظامی از کابل دیدار کرد.

در جریان این مذاکرات دو طرف به توافق رسیدند که بر اساس توافقنامه «برنامه عمل» نیروهای دو کشور در انجام عملیات‌های نظامی در مناطق مرزی با یکدیگر هماهنگ عمل کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала