مخالفت کنگره ایالات متحده با نشست دوگانه رهبران روسیه و امریکا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر مخالفت کنگره ایالات متحده با نشست دوگانه رهبران روسیه و امریکا
مخالفت کنگره ایالات متحده با نشست دوگانه رهبران روسیه و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای کنگره ایالات متحده امریکا مخالفت شان را با نشست " یک به یک" رهبران دو کشور، روسیه و ایالات متحده امریکا ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ ابراز داشته اند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش نویس قطعنامه مربوط علیه "هر گونه نشست مخفی آینده" سران دو کشوربه پارلمان آنکشور ارسال شد.
در متن سند متذکره آمده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده بایدتمام توافقات به دست آمده در نشست هلسینکی را با کنگره، هماهنگ کند. در سند همچنین گفته می شود که " کنگره امریکا در آینده مخالف هرگونه دیدار مخفی رئیس جمهور ایالات متحده با رهبر روسیه، ولادیمیر پوتین می باشد. علاوه بر این کنگره تقاضا می کند تا همه توافقاتی را که در نشست هلسینکی با ولادیمیر پوتین هماهنگ شده توسط رئیس جمهور به کنگره منتقل گردد."
در سند یادآور شده اند که گویا دستیابی به توافق میان پوتین و ترامپ، "مطابق با منافع کرملین است".
پیشتر گزارش شد، در حالی که کاخ سفید برای دیدار دوم میان ترامپ و پوتین در واشنگتن برنامه‌ریزی می‌کند، رهبر اکثریت کنگره اعلام کرد، رئیس‌جمهور روسیه به کنگره دعوت نخواهد شد.
میچ مک کانل، رهبر جمهوری‌خواهان در سنا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برنامه کاخ سفید برای دعوت از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به امریکا گفت: من می‌توانم تنها درباره کنگره صحبت کنم و من و رئیس کنگره آشکارا اعلام کردیم که پوتین در کنگره مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.
اظهارات مک کانل پس از این مطرح شد که سخنگوی وی چند روز پیش اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای دعوت پوتین به کنگره در جریان سفرش به واشنگتن وجود ندارد.
پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان امریکا نیز در اظهاراتی روز سه‌شنبه اعلام کرد: ما مطمئنا وی را دعوت نخواهیم کرد.
رهبران کنگره به طور معمول روسای خارجی که به واشنگتن سفر می‌کنند را برای بازدید از کنگره دعوت می‌کنند.
مخالفت جمهوری‌خواهان با بازدید پوتین از کنگره آخرین اختلافات میان جمهوری‌خواهان و کاخ سفید درباره مساله روسیه است.در چند روز گذشته ترامپ اظهارات متناقضی درباره روسیه بیان کرده است.
وی ابتدا در کنفرانس خبری مشترک با پوتین در هلسینکی از محکوم کردن مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 خودداری کرد اما سپس اظهارات خود را پس گرفت و گفت، منظور وی این بوده است که او یافته‌های جامعه اطلاعاتی کشورش مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات 2016 را می‌پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала