ریاست اجراییه: شناسنامه های برقی توزیع شده اعتبار ندارد

© Photo / اداره ثبت احوال نفوس/فیسبوکریاست اجراییه: شناسنامه های برقی توزیع شده اعتبار ندارد
ریاست اجراییه: شناسنامه های برقی توزیع شده اعتبار ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون سخنگوی ریاست اجراییه گفت: تا زمانی‌که اجماع در زمینه توزیع شناسنامه های برقی به وجود نیاید، پروسه توزیع شناسنامه های برقی کامیاب نخواهد بود.

برخی نمایندگان پارلمان افغانستان خواستار توقف روند صدور شناسنامه های برقی شدند - اسپوتنیک افغانستان
برخی نمایندگان پارلمان افغانستان خواستار توقف روند صدور شناسنامه های برقی شدند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجراییه در این باره گفت: تا زمانی‌که اجماع در این زمینه به‌وجود نیاید، پروسه توزیع شناسنامه های برقی کامیاب نخواهد بود.

وی گفت:- "قطعاً نزد ما، اکثریت مردم افغانستان، جریان‌های سیاسی، پارلمان و نهاد‌های مدنی اعتبار ندارد؛ بنابراین ما خواستار توقف این روند هستیم، اول اجماع به‌وجود بیاید و پس از آن این پروسه را آغاز کنیم و معتقد هستیم تا زمانی‌ که اجماع ملی و سیاسی به‌وجود نیاید این پروسه کامیاب نخواهد شد."

در همین حال، اداره مرکزی ثبت احوال و نفوس کشور از صدور ۴ هزار شناسنامه برقی و ۱۵۰ هزار فرم برای شهروندان کشور خبر داده است؛ اما چالش‌ها در برابر این روند هنوزهم پابرجاست.

روح الله احمدزی سخنگوی اداره توزیع شناسنامه های برقی می‌گوید، که روند توزیع این تذکره‌ها به شدت جریان دارد و تذکره‌های توزیع شده قابل اعتبار است و هر فرد یا نهاد دولتی و خصوصی که با این پروسه مخالفت کند مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.

روح الله احمد زی در حالی  سخن از برخورد قانونی می زند، که روند توزیع شناسنامه های برقی توسط اشرف غنی خلاف قانون آغاز شد.

یادآوری می کنیم، که روند توزیع شناسنامه های برقی در ۱۳ ثور امسال آغاز شد و نخستین شناسنامه را اشرف غنی دریافت کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала