چین یک مقام فاسد و فراری را به کشور بازگرداند

© AFP 2023چین یک مقام فاسد و فراری را به کشور بازگرداند
چین یک مقام فاسد و فراری را به کشور بازگرداند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت چین با اجرای عملیات موسوم به "شبکه آسمان" در تلاش است تا مقام های فاسد این کشور را که به امریکا و انگلستان پناهنده شده اند، به چین بازگرداند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته بازرسی انضباطی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، گفته است که چین با همکاری پولیس بین‌المللی (اینترپل) یک افسر سابق شهر شنژن ولایت گوانگدونگ چین، که در اسم‌اش شامل لیست 100 مقامات فاسد فراری بود امروز شنبه به کشور بازگردانده شد.

Женские руки в наручниках - اسپوتنیک افغانستان
مبارزه بی رحمانه چین علیه مامورین فاسد

این کارمند سابق پولیس پنجاه و چهارمین فاسد اداری فراری است که مقامات چین توانسته اند به کشور خود بازگردانند. همچنان گفته شده است که همه مقام‌های فاسد سیاسی خواستار برگشت به چین استند.
این کارمند سابق پولیس ژانگ یونگوانگ نام دارد و در سال 1982 متولد شده است وظیفه سابقه‌اش در منطقه نانشان شهر شنژن بود. در ماه دسمبر سال 2010 تحقیقات در مورد سوء ظن فساد، آغاز شد که وی را مجبور به فرار به ایالات متحده امریکا ساخت. در ماه اگست سال 2013 به درخواست چین به پولیس اینترپل "اطلاعیه سرخ" در باره این کارمند سابق پولیس داده شد تا جستجوی بین‌المللی آغاز شود.
در ماه اپرایل سال 2015میلادی چین یک کمپین به نام "شبکه آسمانی" برای اعزام مقامات فاسد فراری راه اندازی کرد. در راستای عملیات مبارزه با عوامل فساد مالی در دستگاه های دولتی، دولت چین خواستار کمک کشورهای خارجی از جمله امریکا و انگلستان برای بازگرداندن مقام های پناهنده شد.
دولت چین اخیرا از مقامات لندن خواسته تا بیش از 50 مقام فاسد این کشور را که به نگلستان فرار کرده اند، تحویل پکن دهد.
پیش از این نیز پکن با ارایه لیستی به مقام‌های امریکا، از آنها خواسته بود تا مقام های فاسد پناهنده به آن کشور را به چین بازگردانند.
چین اعلام کرد که تاکنون بیش از 150 مقام فاسد چینی به امریکا فرار کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала