اردوغان خواهان عضویت بریکس شد

© AFP 2023 / Mohamed Abdiwahabاردغان رئیس جمهور ترکیه
اردغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از رهبران بریکس تقاضا نمود تا ترکیه را به ائتلاف بریکس بپذیرند.

اسپوتنیک به تقل از Hurriyet Daily News، رئیس جمهور ترکیه در جریان نشست اجلاس اعضا بریکس در جمهوری افریقائی جنوبی از رهبران این ائتلاف تقاضا نمود تا کشور ترکیه را به بریکس بپذیرند.
اردوغان خطاب به ژورنالستان به تاریخ 27 جولای حین سخنرانی در مورد بریکس اظهار داشته گفت: «من در جریان اجلاس گفتم، اگر شما ما را در ائتلاف تان بپذیرید، بریکس یه بریکست مبدل میشود».

سرگئی بابورین: نقش روسیه در سازمان شانگهای و بریکس تقویت شود - اسپوتنیک افغانستان
سرگئی بابورین: نقش روسیه در سازمان شانگهای و بریکس تقویت شود
وی افزود: «ما در جوار پنج عضو بریکس عضو جی20 هستیم. من خواستم که بریکس گام های ضروری را بردارند، تا ما هم عضو بریکس شویم».
قبلاً ولادیمیر پوتین اظهار داشته بود که گسترش بریکس درج پلان نیست. اما تائید کرد که رهبران بریکس توسعه این ائتلاف را مستثنی نمی داند. طبعاً، کاندید های وجود دارد که خواهان ائتلاف پیمان آزاد استند. اما پذیرفتن اعضأ جدید بریکس به مطالعه اضافی نیاز دارد.
یادآوری می کنیم، که در نشست بریکس رهبران کشورهای (برزیل، روسیه، هند، چین، افریقای جنوبی) از 25 جولای در هانسبورگ شرکت کرده اند. در این رویداد سه روزه رهبران پنج کشور عضو از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و همچنین سران کشورهای دیگر به شمول سران دولت افریقای جنوبی شرکت کرده اند. در چارچوب این نشست، رهبر روسیه چندین نشست دو جانبه برگزار خواهد کرد و به دنبال نتایج این نشست او یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала