یک دختر چهارده ساله در دایکندی حلق آویز شد

© Photo / oskemen.infoیک دختر چهارده ساله در دایکندی حلق آویز شد
یک دختر چهارده ساله در دایکندی حلق آویز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک دختر نوجوان که صنف هفتم مکتب بود و چهارده سال سن داشت، از سوی چند مرد در ولایت دایکندی حلق آویز شده است. این رویداد به گفتۀ منابع محلی دو روز پیش در ولسوالی سنگ‌تخت و بندر این ولایت رخ داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، مقامات امنیتی ولایت دایکندی می‌گویند این‌ دختر 14 ساله روز پنج‌شنبه در ولسوالی سنگ‌تخت و بندر ولایت دایکندی حلق آویز شده است.
جنرال غلام سخی غفوری قوماندان امنیه ولایت دایکندی گفت: "یک دختر 14 ساله، ساعت 5عصر روز پنج‌شنبه بر یک درخت در منطقه «قول مستگ» حلق آویز شده که با اطلاع یافتن مردم از این جریان، از درخت پایین آورده شده و متاسفانه در مسیر راه تا شفاخانه جانش را از دست میدهد".
قوماندان‌ امنیه دایکندی افزود، در این رابطه 4 نفر مظنون گرفتار گردیده است‌ و‌ تحقیقات در این مورد جریان دارد.

اما منابع دیگر در این ولایت به رسانه‌ها گفته اند چند مرد ابتدا این دختر 14 ساله را مورد لت و کوب قرار داده و سپس او را به یک درخت حلق آوزیر می‌کنند.
علی اکبر ناطقی سخن‌گوی والی دایکندی به روزنامه اطلاعات روز گفته است که این دختر 14 ساله بوده و دانش آموز صنف هفتم مکتب بوده است.
پولیس ولایت دایکندی اما در مورد دلیل حلق آویز شدن این دختر هنوز جزئیات نمی‌دهد.
ولایت دایکندی در مرکز افغانستان از ولایت‌های دور افتاده و به شدت محروم است. با وجودی‌که حضور زنان در مکاتب و حتا ادارات گسترده است، اما آمار خشونت با زنان، قتل‌های ناموسی و ازدواج‌های اجباری نیز در این ولایت بالا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала