پالیسی جدید امریکا در قبال افغانستان

© Photo / ارگپالیسی جدید امریکا در قبال افغانستان
پالیسی جدید امریکا در قبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکایی گفته اند که ادارۀ دونالد ترمپ از نیرو های افغان که از حمایت ایالات متحده برخوردار است، خواسته است تا از مناطق کم جمعیت افغانستان عقب نشینی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه، با اشاره به روزنامۀ نیویارک تایمز به نقل از سه مقام امریکایی که نام های شان ذکر نشده است، گزارش می‌دهدکه این پالیسی بخشی از استراتیژی جدید رئیس‌جمهور ترمپ است که جزئیات آن اعلام نشده بود.
در این گزارش آمده است که هدف چنین اقدام، از یک سو جلوگیری از حملات علیه قوای نظامی افغانستان در مناطق آسیب‌پذیر آن کشور است و از سوی دیگر، این پالیسی موجب خواهد شد تا فعالیت نیروهای افغان برای تامین امنیت شهرهای عمدۀ آن کشور متمرکز شود.

آمادگی ترامپ به جنگ بزرگ - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ دلیل نخستین پیشرفت های امریکا در افغانستان را نام برد

این پالیسی موجب خواهد شد تا طالبان و سایر گروه‌ها مناطقی را که از قبل در تصرف خود دارند، تحت کنترول خود حفظ کنند و حکومت افغانستان امنیت مراکز شهر های عمده مانند کابل، کندهار، کندز و جلال آباد را تامین کند.
رئیس‌جمهور ترمپ زمانیکه سال گذشته استراتژی جدید اداره‌اش را برای کشور های جنوب آسیا و افغانستان اعلام کرد، تاکید داشت که طالبان و گروه دولت اسلامی یا داعش "باید بدانند که آنان هیچ جایی برای پنهان شدن ندارند و هیچ جایی فرا تر از قدرت امریکا و اردوی امریکا وجود ندارد."
اما در این گزارش آمده است که این تصمیم حکومت خواهد بود که آیا از مناطق دور افتاده نیرو های اش بیرون کند یا خیر. نیوریاک تایمز به نقل از یک مقام وزارت دفاع ایالات متحده نوشته است که شماری از فرماندهان افغان در برابر چنین پالیسی امریکا ایستادگی کرده اند و از مناطق دور افتاده عقب نشینی نکرده اند، زیرا آنان به این باوراند که در صورت عقب نشینی، مردم محل فکر خواهند کرد که در برابر آنان "خیانت" صورت گرفته است.
اما حمدالله محب، سفیر افغانستان در شهر واشنگتن دی سی در یک پیام ایمیل به نیویارک تایمز گفته است که بر اساس پالیسی قرار نیست که نیرو های افغان مناطق دور افتاده را ترک کنند و آنرا به طالبان واگذار کنند.
سفیر افغانستان در واشنگتن دی سی اما تاکید کرده است که حکومت افغانستان در وهلۀ نخست در نظر دارد تا امنیت شهر ها را تامین کند و سپس به تامین امنیت مناطق دور افتاده تمرکز کند.
بر اساس گزارش ادارۀ سر مفتش ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار،در حال حاضر "حکومت افغانستان از جمع 407 ولسوالی، کنترول 229 ولسوالی (56.3 درصد قلمرو) را در دست دارد، در حالیکه طالبان بر 59 ولسوالی (14.5 درصد قلمرو) تسلط داشته و دو طرف، حکومت و طالبان، برای مسلط شدن بر 119 ولسوالی دیگر (29.2 درصد قلمرو) درگیر اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала