اردوغان: اگر امریکا رفتار خود را تغییر ندهد ترکیه را از دست خواهد داد

© AFP 2023 / Adem Altanاردوغان: اگر امریکا رفتار خود را تغییر ندهد ترکیه را از دست خواهد داد
اردوغان: اگر امریکا رفتار خود را تغییر ندهد ترکیه را از دست خواهد داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه، هشدار داده است که در صورت‌که امریکا رفتار خود را تغییر ندهد کشوری قدرتمند و دوست مانند ترکیه را از دست خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Haberturk، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در نشست خبری که پس از سفر به آفریقا داشت، در مورد آزادی آندره برونسون کشیش امریکایی که سال 2016 میلادی و پس از کودتای نافرجام در ترکیه بازداشت شد، گفت: ما درباره این کشیش هیچ‌گاه دست به بده بستان نزده‌ایم و نمی‌توانید ترکیه را وادار به عقب نشینی از اقدامات خود کنید.

اردوغان امریکا را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان امریکا را تهدید کرد

وی در خصوص تهدید امریکا به تحریم ترکیه نیز گفت: نمی‌توانید با تهدید تحریم ما را به عقب نشینی وادار کنید زیرا ما به امریکا وابسته نیستیم. اگر امریکا رفتار خود را تغییر ندهد کشوری قدرتمند و دوست مانند ترکیه را از دست خواهد داد و این را نباید فراموش کند.
رئیس جمهور ترکیه گفت: تصور می‌کنم وارد یک جنگ روانی شده‌ایم.
اردوغان همچنان با اشاره به اینکه ترکیه به امریکا وابسته نیست، روابط ترکیه و روسیه را یادآور شد و گفت: ما در زمینه نیروگاه هسته‌ای با روسیه قراردادی به ارزش 22 میلیارد دالر به امضا رساندیم که یک سرمایه گذاری جدی است. دومی را با جاپان و سومی را با فرانسه در دست اقدام داریم، اما چین نیز برای سومین نیروگاه اعلام آمادگی کرده که رقمی حدود 3.6 میلیارد دالر سرمایه گذاری نیاز دارد.
رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به فشارهای امریکا برای فسخ قرار داد خرید سیستم دفاعی اس-400 گفت: یونان نیز مدتی پیش اس-300 را گرفت، آیا کسی به او گفت که از خرید آن صرف‌نظر کند؟
اردوغان ادامه داد: حالا ما را از جای دیگری تهدید کرده و می‌گویند می‌توانیم اف-35 را ندهیم. ما به آنها گفتیم که اگر ندهید دادگاه بین‌المللی وجود دارد و ما به آنجا خواهیم رفت. اگر کار به آنجا برسد جایگزین‌هایی نیز داریم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала