رهگیری کشتی حامل ادویه‌جات به فلسطین توسط نیروهای بحری اسرائيل

© Photo / Pixabayرهگیری کشتی حامل ادویه‌جات به فلسطین توسط نیروهای بحری اسرائيل
رهگیری کشتی حامل ادویه‌جات به فلسطین توسط نیروهای بحری اسرائيل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان اسرائیلی در بحر مدیترانه، کشتی را که فعالین مدنی طرفدار فلسطین و مواد صحی را به جانب نوار غزه انتقال می‌داد، رهگیری و بازداشت نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، سازماندهندگان این اقدام بشردوستانه در صفحه توییتر نوشته اند که کشتی "العوده" که قبلاً یک کشتی ماهیگری بوده با بیرق ناروی، ۲۲ تن از مدافعین حقوق و خبرنگاران را از ۱۶ کشور و همچنان مواد صحی و دارو به ارزش ۱۳ هزار یورو را به جانب نوار غزه انتقال می‌داد.

به گفته آنها، هنگامی‌که کشتی "العوده" در فاصله ۵۰ مایی بحری از نوار غزه قرار داشت، نیروهای بحری اسرائیل با استفاده از رادیو با راننده آن تماس گرفت و از وی خواست تا مسیر حرکت کشتی را تغییر دهد. این نظامیان با درخواست تغییر مسیر تهدید نموده اند که در صورتی‌که به درخواست شان جواب مثبت داده نشود، "تمام اقدامات لازم" را برای توقف کشتی انجام خواهند داد.

آغاز ساخت مانع دریایی در مرز غزه توسط اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
آغاز ساخت مانع دریایی در مرز غزه توسط اسرائیل

تاهنوز دفتر مطبوعاتی اردوی اسرائیل درمورد این موضوع ابراز نظر نکرده است.

معمولاً در چنین حالات، نیروهای بحری اسرائيل کشتی‌های مشکوک را به بندر شهر اشدود انتقال می‌دهند، افرادی را که در داخل کشتی اند، دیپورت می‌کنند و کمک‌های بشردوستانه را پس از بررسی، از راه زمینی به نوار غزه می‌فرستند.

در اکثر موارد، رهگیری‌های کشتی‌ها بدون دست‌بردن به نیرو و سلاح صورت می‌گیرد. یگانه موردی که در آن نیروهای اسرائیلی از سلاح استفاده کردند، رهگیری کاروان متشکل از ۶ کشتی در سال ۲۰۱۰ بود، این کاروان صدها فعال مدنی و هزاران تن مواد مختلف را انتقال می‌داد. آنزمان نه تن از ترک‌هایی که در برابر بازداشت کشتی‌ها توسط اسرائیلی‌ها مقاومت نشان دادند، کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала