کشورهای که ارزانترین بنزین را دارند

CC0 / Pixabay / کشوری های که ارزانترین بنزین را دارند
کشوری های که ارزانترین بنزین را دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس بلومبرگ فهرستی را از کشورهای با ارزان ترین و گران ترین بنزین AI-95 در جهان منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آژانس بلومبرگ؛ ارزان ترین بنزین دنیا در ونزوئلا عرضه می شود شاید باورتان نشود اما قیمت یک لیتر بنزین در این کشور حتی کمتر از یک بوتل آب معدنی است. به طوری که در برابر هر لیتر بنزین تنها یک سنت در این کشور پرداخت می شود.
دومین کشور که ارزانترین بنزین را به مردمانش ارئه میدهد ایران است. با وجود اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش 10 برابری قیمت بنزین از زمان اجرای این قانون همچنان ایران در میان کشورهایی قرار دارد که ارزان ترین بنزین را جایگاه های سوخت عرضه می کند.
قیمت بنزین در کویت نیز بسیار پایین است.با اینکه دولت کویت کمیته ویژه ای را برای بازنگری در ارایه یارانه برای بنزین تشکیل داده و مقرر کرده هر سه ماه یکبار متناسب با نرخ جهانی نفت در نرخ بنزین بازنگری کنند.
به گفته ناظران ، کویت یکی از کشورهایی است که بیشترین مصرف سالانه بنزین را دارد و در این زمینه پس ازامریکا و کانادا رتبه سوم را به خود اختصاص داده است ویکی از علت های این مصرف بالا میتواند قیمت بسیار پایین این سوخت در این کشور باشد، در حال حاضر قیمت هر لیتر بنزین در جایگاه های سوخت در کویت م0.35 دالر است.
ده کشور با ارزان ترین بنزین شامل کشور های نیجریه (0.41 دالر)، مصر (0.43 دالر)، عربستان سعودی (0.54 دالر)، مالزی (0.54 دالر) و اندونزی (0.67 دالر) است.
بر اساس این رتبه بندی، گران ترین بنزین در جهان را کشور های هنگ کنگ (2،09 دالر)، نروی(2،02 دالر) و هلند (1،93 دالر) دارا انداست. ده کشور دیگر نیز شامل یونان (1.91 دالر)، ایتالیا (1.91 دالر)، دانمارک (1.90 دالر)، اسرائیل (1.86 دالر)، پرتگال (1.83 دالر)، فنلاند (1.79 دالر) و فرانسه (1.78 دالر) می باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала