وزیر خارجه انگلیس مایه تمسخرچینی ها شد+ ویدئو

© AFP 2023 / Jonathan Bradyوزیر خارجه انگلیس مایه تمسخرچینی ها شد+ ویدئو
وزیر خارجه انگلیس مایه تمسخرچینی ها شد+ ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشتباه «جرمی هانت» وزیر امور خارجه جدید انگلیس در پکن درباره همسرش موجب خنده میزبانان چینی او شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Sky News ، اشتباه " جرمی هانت " وزیر امور خارجه جدید انگلیس، درباره همسرش موجب تعجب و خنده چینی‌ها شد. او که روز دوشنبه به پکن سفر کرد به اشتباه همسر خود را که یک چینی است،جاپانی معرفی کرد که موجب خنده میزبانان چین خود شد.
هانت که اوایل این ماه از طرف ترزا می‌، نخست‌وزیر انگلیس، به جای بوریس جانسون به عنوان وزیر امور خارجه این کشور منصوب شد، روز دوشنبه در دیدار با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، در حضور خبرنگاران گفت: "همسر من یک جاپانی" است. 

اما او که زود متوجه اشتباهش شده بود بلافاصله حرفش را تصحیح کرد و در میان خنده مسئولان و خبرنگاران چین گفت: "همسر من از چین است. این اشتباه وحشتناکی بود که دیگر نباید تکرار کنم."
وزیر خارجه انگلیس در پکن گفت: "روابط من با چین و چینی‌ها به گذشته‌های دور برمی‌گردد. من اولین بار در سن نوزده سالگی به چین سفر کردم. همسرم چینی است و فرزندانم نیز تقریبا چینی هستند. فرزندان من اجدادی دارند که در شیان در شمال چین زندگی می‌کنند و روابط خانوادگی قویی با چینی‌ها داریم".
هانت افزود: "من بسیار امیدوار هستم که بتوانیم دوستی میان دو کشور را تقویت کنیم، اما تحقق این هدف مستلزم آن است که درباره موضوعات و مسایلی که اختلاف داریم گفتگو کنیم."
لوسیا گوهمسر وزیر خارجه انگلستان اهل کشور چین است. آنها در سال 2009 باهم ازدواج کردند، اکنون سه فرزند دارند.
شایان ذکر است، چین وجاپان روابط پیچیده‌ای دارند. چینی‌ها همیشه همسایگان خود را ملامت می‌کنند که آن طور که باید و شاید به جنایاتی که ارتش اشغالگر این کشور در جنگ جهانی دوم در خاک چین مرتکب شد، اعتراف نکرده و به خاطر آن عذرخواهی نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала