افشای جزئیات قتل گردشگران خارجی در تاجیکستان

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoافشای جزئیات قتل گردشگران خارجی در تاجیکستان
افشای جزئیات قتل گردشگران خارجی در تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که داعش مسئولیت حمله مرگبار به گردشگران و قتل چهار تن از آنها در تاجیکستان را بر عهده گرفته، دولت تاجیکستان اعلام کرده که یک حزب اپوزیسیون اسلامگرای ممنوعه در پشت این حمله بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، این در حالی است که رهبران در تبعید این حزب هر گونه ارتباط خود با این حمله را رد کرده و گفته اند که مقامها این حمله را یک دستاویز برای اهداف سیاسی خود قرار داده اند.
چهار دو چرخه سوار که دو نفر آنها امریکایی، یک نفر سوئیسی و دیگری هلندی بودند، در یک جاده مشهور دوچرخه سواری در دانگارا در 100 کیلومتری جنوب پایتخت تاجیکستان با یک موتر زیر گرفته و سپس مورد حمله قرار گرفتند که سه تن آن‌ها در محل حادثه و یک تن در بیمارستان جان خود را از دست داد.
این چهار دوچرخه‌سوار اعضای یک تیم هفت نفره بودند که برای گردشگری به تاجیکستان رفته بودند. 

مرز تاجیکستان به روی افغانستان باز شد - اسپوتنیک افغانستان
مرز تاجیکستان به روی افغانستان باز شد

وزیر داخله تاجیکستان اعلام کرد: مهاجمان چاقو و سلاح گرم داشتند. در این حادثه همچنین دو توریست هلندی و سوئیسی دیگر زخمی شده و روانه بیمارستان شدند.
هم چنین یک تبعه فرانسوی همراه با این گروه توانست بدون هیچ جراحتی از محل حادثه فرار کند. اکنون او تحت بازجویی پلیس است.
این در حالی است که کمی بعد از این حادثه گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد: داعش این حمله را علیه شهروندان کشورهای ائتلاف صلیبی انجام دادند.
همچنین پلیس اعلام کرده پنج مظنون مرتبط با این حادثه توسط پلیس کشته شدند و دستکم چهار تن هم بازداشت شده‌اند. 

وزارت داخله تاجیکستان در بیانیه ای امروز سه شنبه با اعلام خبر دستگیری چهار مظنون در ارتباط با این حمله عنوان کرد، حزب ممنوعه موسوم به "حزب رنسانس اسلامی تاجیکستان" عامل این حمله بوده است.
این وزارتخانه در بیانیه ای با استناد به اعترافات یک مظنون بازداشت شده، اعلام کرد که این گروه قصد فرار به افغانستان بعد از دست زدن به این حمله را داشته است.
امام علی رحمان، رییس جمهور تاجیسکتان نیز در نشست فوق العاده‌ای ضمن تسلیت به امریکا، سوئیس و هلند، خواستار افزایش سطح امنیتی در سراسر کشور شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала