برگزاری قریب الوقوع چهارمین دور مذاکرات مقام‌های امریکایی و طالبان

© AP Photo / Allauddin Khanبرگزاری قریب الوقوع چهارمین دور مذاکرات مقام‌های امریکایی و طالبان
برگزاری قریب الوقوع چهارمین دور مذاکرات مقام‌های امریکایی و طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش‌ها حاکی از آنست که قرار است چهارمین دور گفتگوهای مقام‌های امریکایی و نمایندگان طالبان پیش از عید قربان در قطر برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، خبر های مبنی بر گفت‌وگوهای دوجانبه‌ی آمریکا و طالبان منتشر شده است که نمایندگان آنان تا یک ماه دیگر برای چهارمین بار در قطر دیدار خواهد کرد.
تاهنوز مقام‌های امریکایی، حکومت افغانستان و گروه طالبان این گزارش را تایید نکرده اند.

اما برخی منابع گروه طالبان تایید کرده اند که تاکنون سه بار نمایندگان طالبان با الیس‌ویلز معاون وزارت خارجه‌ امریکا به هدف آغاز گفتگوهای رسمی و هدفمند، دیدار کرده‌اند.

منابع گروه طالبان گفته اند که این گفتگوها به تایید رهبری این گروه صورت گرفته است.  

مذاکرات غیر مستقیم طالبان با مقامات امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تایید مذاکرات غیر مستقیم طالبان با مقامات امریکا

دیدار نمایندگان طالبان با نمایندگان ویژه‌ی آمریکایی به صورت مستقیم، دوجانبه و بدون حضور نمایندگان حکومت صورت می‌گیرد.

رسانه‌های غربی گزارش دادند که در گفتگوهای نماینده‌های طالبان با معاون وزیر خارجه امریکا درباره فعالیت آزاد طالبان در دو ولایت کشور، مشارکت طالبان در قدرت و چگونگی فعالیت پایگاه‌های امریکا در افغانستان گفتگو شده است.

برخی از طالبان در گفتگو با رسانه‌های غربی نتایج این نشست را مثبت عنوان کرده اند.

طالبان در حالی خبر ملاقات مقام‌های امریکایی و نمایندگان‌شان در قطر را تایید می‌کنند که پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا به دیپلومات‌های ارشد کشورش دستور داده است تا زمینه گفتگوهای مستقیم با طالبان را فراهم سازند.

گروه طالبان از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که تنها با مقام‌های امریکایی در مورد برقراری صلح در افغانستان مذاکره خواهد کرد.

گروه طالبان ملاقات نمایندگانش با مقام‌های امریکایی را تایید است اما تا حال واشنگتن ملاقات با مسوولان طالبان را تایید یا تکذیب نکرده است.

در همین حال حکومت افغانستان و شورای عالی صلح کشور بارها تاکید کرده اند که مذاکرات صلح به رهبری افغان‌ها به پیش برده خواهد شد و هر کشوری که در روند صلح سهم می‌گیرد، نقش تسهیل کننده این روند را به عهده خواهند داشت.
این درحالی است که چند روز قبل ایالات متحده بر بنیاد یک استراتیژی جدید با توافق وزارت دفاع ملی کشور تصمیم گرفتند تا مناطق روستایی از وجود نیروهای امنیتی تخلیه شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала