8 خوراک ممنوعه در کشور های مختلف +تصاویر

© Depositphotos.com / Syda_Productions8 خوراک ممنوعه در کشور های مختلف +تصاویر
8 خوراک ممنوعه در کشور های مختلف +تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با توجه به شرایط تاریخی مختلف، مصرف محصولات زیر در کشورهای مختلف ممنوع اعلام شده است.

کچاپ
به گزارش اسپوتنیک، در فرانسه از سال 2011 مصرف کچاپ در تمام مکاتب و دانشگاه ها ممنوع شده است.بدین ترتیب مقامات می خواهند توجه و علاقه به مواد غذایی سنتی فرانسوی بیشتر شود.معلومدار که کچاپ یک مانع بزرگ دراین راه بوده است.

© Flickr / dinnercraftکچاپ
کچاپ - اسپوتنیک افغانستان
کچاپ

نوشابه ابسنت
طی ده سال گذشته در ایالات متحده و دیگر کشور های اروپا مصرف نوشابه "ابسنت" پیش ازاین ممنوع اعلام شده بود. پزشکان تأثیر این نوشابه را برای سلامتی مصرف کنندگان خطرناک می شمردند. یکی از عوارض مهلک آن بالای جگر بود. همچنین گفته می شد که مصرف این نوشابه انسان را به اختلالات عصبی مبتلا می سازد.هلند که یکی از لیبرال ترین کشورهای است که در سال 2004 ممنوعیت مصرف این نوشابه را لغو کرد. 

گوشت اسب 

کشتن اسب به منظور استفاده از گوشت آن درامریکا و سایر کشورهای اروپایی ممنوع شده است. اما چند سال پیش در همین کشور ها رسوایی در رابطه با گوشت پیدا شد. در ترکیب بسیاری از مواد خوراکی گوشت اسب را کشف کردند. درلیبل مواد خوراکی 100 در صد گوشت گاو نوشته شده و خریداران باور داشتند که گوشت گاورا می خرند. 

 

© Sputnik / Igor Onuchin /  مراجعه به بانک تصاویر گوشت اسب
گوشت اسب - اسپوتنیک افغانستان
گوشت اسب

شیر خام

در کشور کانادا و شماری از ایالات امریکا فروش شیر خام و محصولات آن ممنوع شده است، زیرا شیر غیر پاستوریزه شده می تواند حاوی باکتری و از جمله باکتری های خطرناک باشد. 

© Fotolia / Olga Kochinaشیر
شیر - اسپوتنیک افغانستان
شیر


شکلات های کیندر- سورپریز
فروش شکلات های کیندر- سورپریز مدت طولانی در امریکا غیرقانونی بود. زیرا وجود سورپریز در داخل شکلات برای کارخانه های محلی ممنوع است.
واقعیت این است که مقررات محلی حضور عناصر غیر غذایی در خوراکی را ممنوع کرده است. این مورد، به احتمال زیاد، این قانون برای دوری از تشکیل دوسیههای «احمقانه» است که در امریکا شاکیان توانستند در دادگاه برنده شوند. 

© Photo / Public domainشکلات کیندر-سورپریز
شکلات کیندر-سورپریز - اسپوتنیک افغانستان
شکلات کیندر-سورپریز


غذای محلی اسکاتلند از شش گوسفند
غذای سنتی اسکاتلند از احشاء خوراکی گوسفند به نام «هاگیس» درامریکا ممنوع است. امریکایی ها معتقدند که شش گوسفند برای سلامتی انسان خطرناک است.  

سس گیاهی ساندویچ «مارمایت» در سال 2011 در دانمارک ممنوع شد. برند «مارمایت» یکی از مرغوب ترین برندهای سس بریتانیاست. علت ممنوعیت ترکیب سس است که با مطالبات امنیتی مواد خوراکی مطابقت ندارد. مصرف کنندگان دانمارکی سعی کردند با تظاهرات و راه پیمایی دولت را مجبور به لغو این ممنوعیت بکنند. 

 

 

آکی میوه ملی جامائیکایی ها  

آکی میوه ملی جامائیکایی ها نیز در فهرست خوراکی های ممنوع شامل شده است. اداره نظارت بهداشتی بر کیفیت مواد خوراکی و دارودر امریکا ،فروش آکی را به علت سمی بودن دانه های سیاه میوه ممنوع کرد که می توانند موجب مسمومیت شوند. فقط باید قسمت های نرم میوه آکی خورده شود. اما قانونگذاران امریکایی برخورد جدی نسبت به واردات و تجارت نشان می دهند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала