علائمی از تولید راکت بالستیک جدید کوریای شمالی که خاک امریکا را هدف قرار خواهد داد

© REUTERS / KCNAرهبر کره شمالی طرفدار چه تیمی است؟
رهبر کره شمالی طرفدار چه تیمی است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماهواره‌های جاسوسی امریکا فعالیت مجدد در یک کارخانه کوریای شمالی را رصد کرده‌اند که تولیدکننده نخستین راکت‌های بالستیک بوده که قابلیت رسیدن تا ایالات متحده دارا است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Washington Post، یکی از مقام‌های ارشد سازمان اطلاعات امریکا در حالی این خبر را اعلام کرده که پیونگ یانگ برای توقف برنامه‌های اتمی خود وعده داده است.
تصاویر و عکس‌های ماهواره‌ای موترهایی را رصد کرده که به کارخانه "سانومدونگ" وارد و خارج می‌شوند اما این تصاویر چگونگی روند ساخت راکت ها را نشان نمی‌دهند.
این اطلاعات براساس فعالیت جاسوسی امریکا و طی دو هفته و از طریق تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده است.
روزنامه می نویسد که به نظر می‌رسد کوریای شمالی در حال ساخت یک یا دو راکت بالستیک جدید با سوخت مایع در یک سایت تحقیقاتی بزرگ در حومه پیونگ یانگ است. 

شرط کوریای شمالی برای ادامه غیر هسته ای کردن جزیره کوریا - اسپوتنیک افغانستان
شرط کوریای شمالی برای ادامه غیر هسته ای کردن جزیره کوریا

به گفته مقام امریکایی ، در یکی از تصاویر موتر های تریلر نشان داده شده که کوریای شمالی از آنها برای انتقال راکت بالستیک استفاده می کرد. از زمانی که این تریلر پوشیده شده، دیگر نمی‌توان تشخیص داد که چه چیزی حمل می‌کند.
این تصاویر در حالی منتشر شده که مذاکرات بین رهبران امریکا و کوریای شمالی در ماه جون سال جاری میلادی با هدف خلع سلاح اتمی و توقف برنامه‌های موشکی این کشور برگزار شد.
مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا اخیرا به کمیته روابط خارجه مجلس سنای این کشور گفته بود، کوریای شمالی به تولید مواد هسته‌ای مورد نیاز بمب‌های اتمی به رغم تعهدش به خلع سلاح اتمی ادامه می‌دهد و دولت ترامپ در تلاش برای تحقق پیشرفت در مذاکرات با پیونگ‌یانگ است.
ترامپ نیز در توئیتش بعد از این اجلاس تاریخی نوشت، همه می‌توانند اکنون در مقایسه با گذشته احساس امنیت بیشتری کنند، دیگر تهدید اتمی از جانب کوریای مالی وجود ندارد.
کیم جونگ‌ اون، رهبر کوریای شمالی نیز در اجلاسماه جون متعهد شد در راستای خلع سلاح اتمی کار کند، اما کشورش هیچ جزئیاتی درباره نحوه تحقق این امر ارائه نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала