ایشچی: برای رسیدگی به پرونده‌ام به دادگاه لاهه شکایت خواهم کرد

© JAKایشچی: برای رسیدگی به پرونده‌ام به دادگاه لاهه شکایت خواهم کرد
ایشچی: برای رسیدگی به پرونده‌ام به دادگاه لاهه شکایت خواهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
والی سابق جوزجان می گوید: جنرال دوستم به افغانستان بازگشته است اما دولت به جای رسیدگی به شکایتش با این پرونده برخورد سیاسی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، والی سابق جوزجان و عضو «جنبش نوین افغانستان» در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه ها با اشاره به رایزنی‌های اخیر دولت افغانستان با معاون اول رئیس جمهور این کشور به خبرنگار گفته است اگر دولت افغانستان به شکایتش رسیدگی نکند در دادگاه بین‌المللی لاهه از جنرال دوستم شکایت خواهد کرد.
والی سابق جوزجان تصریح کرد؛جنرال دوستم به افغانستان بازگشته است اما دولت به جای رسیدگی به شکایتش با این پرونده برخورد سیاسی می‌کند.
وی تاکید کرد که باید روند رسیدگی به پرونده‌اش آغاز شود در غیر این صورت مشخص می‌شود که دولت افغانستان به دنبال استفاده ازجنرال دوستم در یارگیری‌های انتخاباتی است.
ایشچی اظهارداشت: با این حال هنوز زود است که بگوییم دولت افغانستان از رسیدگی صادقانه به شکایتش علیه جنرال دوستم خودداری می‌کند اما این مسئله در آینده روشن خواهد شد.
ی افزود: از بازگشت جنرال دوستم به افغانستان ناراحت نیست زیرا از حالا دولت می‌تواند او را به میز محکمه بکشاند.
عضو حزب جنبش نوین افغانستان با انتقاد از روند کند رسیدگی دولت افغانستان به شکایتش علیه دوستم اظهارداشت که در 14 ماه گذشته، دولت افغانستان برای بررسی این پرونده کاری از پیش نبرده است.
والی سابق جوزجان با اشاره به تظاهرات مردمی در شمال افغانستان در حمایت از جنرال دوستم گفت: این تظاهرات به دلیل ایجاد رعب و وحشت و تحریک مردم صورت گرفت.
ایشچی اظهارداشت: معاون اول رئیس جمهور مرتکب جنایت شده است و بار دیگر به جنایت و نقض کرامت انسانی ادامه خواهد داد.
جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان پس از تیرگی روابط با اشرف غنی در ماه ثور سال گذشته در یک تبعید غیر رسمی در ترکیه اقامت داشت و بتاریخ 22 جولای با استقبال مقامات و هواداران خود پس از 14 ماه در سایه تدابیر شدید امنیتی به کابل بازگشت.
بازگشت دوستم با حمله شدید انتحاری که شمار زیاد قربانیان داشت؛ همراه بود.
این انفجار در حالی رخ داده است که نیروهای امنیتی تدابیر ویژه‌ای را برای بازگشت دوستم به افغانستان گرفته بودند.
مقامات افغانستان در سال 2016 تحقیقات را در مورد بدرفتاری جنسی دوستم بر احمد ایشچی را آغاز کردند، اما دوستم را مورد اتهام قرار ندادند و اظهارات وی را نیز نگرفتند.
برخی عدم اقدام دولت علیه دوستم را به دلیل ترس از ایجاد ناامنی‌ توسط شبه‌نظامیان مسلح وفادار به دوستم می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала