قتل سه ژورنالیست روسیه در جمهوری افریقائی مرکزی

© AFP 2023 / Edouard Dropsyجمهوری افریقائی مرکزی
جمهوری افریقائی مرکزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه خبر داده است که دوتن از ژورنالیستان کشته شده کارت خبرنگاری را با خود داشتند.

​سفارت روسیه در جمهوری افریقائی مرکزی خبر داده است که دو تن از کشته شدگان خبرنگاران آژانس "ایزوستی" روسیه میباشند. اما تا بحال اسناد ایشان در دست نیست و هویت آنها تاکنون مشخص نگردیده است که شهروند روسیه هستند یا خیر.

سفارت اظهار داشته است: «اینکه کشته شدگان اتباع روسیه اند یا خیر، هنوز مشخص نیست. زیرا اسناد ایشان هنوز در دست نیست. اما فقط کارت خبرنگاری ایشان در محل واقعه ملاحظه گردیده است که به اساس آن میتوان گفت که دو تن آنها همکاران "ایزویستی" میباشند.

خبرنگاران «ایزویستیا» در جمهوری افریقای مرکزی نبودند

در همین حال، خبرگزاری «ایزویستیا» گزارش می دهد، که خبرنگاران این خبرگزاری در جمهوری افریقای مرکزی نبودند.

در گزارش چنین آمده است:- "همه کارکنان این خبرگزاری در حالت استاندارد مشغول به کار هستند، ما هیچ اطلاعاتی درباره خبر اضطراری با روزنامه نگاران خود نداریم". 

در جریان 3 سال در جمهوری افریقائی مرکزی درگیری بین گروپ های اسلامی و مسیحی جریان دارد. بعد از سرنگونی فراسوا بوزیزی رئیس جمهور این کشور و به قدرت رسیدن میشل جوتودی مسلمان وضع امنیتی کشور وخیم تر گردید.

روسیه در ماه مارچ 2018 به اساس درخواست رئیس جمهور این کشور مربیان ملکی و نظامی خود و همچنان با اسلحه و مهمات را به این جمهوریت فرستاد.

ماریا زاخارووا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه می گوید، که سفارت روسیه در جمهوری افریقای مرکزی در حال بررسی است که میان کشته شدگان در این کشور، شهروندان روسیه وجود دارد یا نه. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала