ترامپ تحت بازپرسی سارنول اختصاصی قرار می گیرد

© AFP 2023 / Nicholas Kamm ترامپ نامحبوب ترین رئیس جمهور آمریکا
ترامپ نامحبوب ترین رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وکیل مدافع ترامپ اظهار داشته است که قصر سفید آماده جواب به سوالات سارنوال خاص کشور در مورد دخالت روسیه در امور انتخابات امریکا میباشد.

رودولف جولیانی وکیل مدافع ترامپ رئیس جمهور امریکا در آستانه محکمه پول مانافورت عضو اساسی تیم انتخاباتی در مورد آمادگی قصر سفید به دادن پاسخ به سوالات سارنوال خاص کشور سخن گفت.
وی افزود، گرچه ترامپ مؤظف نیست که در تحقیقات شرکت ورزد، اما او باور دارد که درست اقدام نموده است و می خواهند در این عرصه توضیحات بدهد.

سارنوال اختصاصی امریکا می خواهد بپرسد که چرا ترامپ مشاور امنیت خود را که برایش بسیار نزدیک بود، برطرف کرده است؟ برعلاوه سولات دیگری هم است که ترامپ را متهم به خیانت به وطن می کند.رودولف جولیانی وکیل ترامپ اعلام کرد که ریاست کاخ سفید نباید با روبرت مولرگفتگو کنداما ترامپ «اطمینان دارد که هیچگونه اشتباهی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 رخ نداده است و می خواهد در اینباره توضیح بدهد».

ترامپ: دموکرات‌ها با ادعای مداخلۀ روسیه در انتخابات، شکست خود را توجیه می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: دموکرات‌ها با ادعای مداخلۀ روسیه در انتخابات، شکست خود را توجیه می‌کنند
مولر مدتهاست می خواهد در خصوص ارتباط احتمالی تیم ماقبل انتخاباتی ترامپ با روسیه از ریاست کاخ سفید سوال کند.

مدتی قبل نیویورک تایمز فهرست سوالات دادستان ویژه را منتشر کرد. همه آنها با صحنه های کمپین ماقبل انتخاباتی ترامپ و مایکل فلین مشاور سابق ترامپ در امنیت ملی، جیمز کومی رئیس «اف بی آر» و جف سشنس دادستان کل آمریکا مربوط هستند.

مولر می خواهد بداند چرا ترامپ تصمیم به برکناری فلین گرفت. شایان ذکر است که رئیس جمهور آمریکا از او درمقابل کومی دفاع کرد و بارها از ریاست «اف بی آر» خواسته بود ژنرال را «راحت بگذارد».

سوال دیگر این است که چرا ترامپ کومی را برکنار کرد و در دیدار با دیپلمات های روسیه اعلام نمود که با این استعفا «باری از روی دوشش برداشته شده است».

ترامپ بارها اعلام کرده است که بین تیم انتخاباتی وی و کرملین هیچگونه ارتباطی وجود نداشته است هر چند حقیقت «دخالت روسی» در انتخابات را قبول دارد.

اما اگر رئیس جمهور آمریکا با پاسخ به سوالات موافقت کند، او می تواند هم بشکل حضوری و هم غیابی و کتبی به سوالات مولر جواب بدهد. رونالد ریگال در زمان خود با پاسخ به قضیه «ایران گیت»از گزینه کتبی استفاده کرد. منظور فروش محرمانه تسلیحات آمریکایی به ایران بود که درآمد حاصله از آن برای حمایت از شورشیان — کنترا نیکاراگوآ خرج می شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала