الحاق خانواده پناهجویان در آلمان آغاز شد

© AP Photo / Markus Schreiberالحاق خانواده پناهجویان در آلمان آغاز شد
الحاق خانواده پناهجویان در آلمان آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الحاق اعضای خانواده پناهجویان دارای حفاظت محدود در کشور آلمان بعد از تعلیق دو ساله امروز از سر گرفته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صنا، الحاق اعضای خانواده مهاجران یکی از مهمترین مسائل در بحث‌های احزاب ائتلافی در آلمان بوده است.
از اول ماه آگست پناهجویان دارنده "حفاظت فرعی" (Subsidiär Schutz) می توانند اعضای نزدیک و اصلی خانواده شان را به آلمان ببرند.
البته ماهانه تنها 1000 نفر می توانند از این طریق به آلمان بروند.
مقررات جدید متوجه چه کسانی است؟
این مقررات متوجه پناهجویانی است که به اصطلاح "حفاظت فرعی" دریافت کرده اند. اینها افرادی هستند که در وطن‌شان شخصا مورد آزار و اذیت قرار ندارند، اما در عین حال با یک تهدید جدی مانند جنگ داخلی مواجه هستند. برای دارندگان «حفاظت فرعی» ابتدا اقامت یک ساله داده می‌شود که امکان تمدید دو ساله آن وجود دارد. به ویژه بسیاری از سوریایی ها در آلمان از چنین وضعیتی برخوردارند.
از سال 2016 تا کنون الحاق اعضای خانواده این بخش از پناهجویان به تعلیق درآمده بود.
پناهجو کدام اعضای خانواده را به آلمان برده می‌تواند؟

قانون جدید الحاق خانواده پناهجویان در کابینه آلمان تایید شد - اسپوتنیک افغانستان
قانون جدید الحاق خانواده پناهجویان در کابینه آلمان تایید شد

یک پناهجو می‌تواند اعضای اصلی خانواده‌اش، یعنی همسر و کودکان زیر سن قانونی (18 ساله) را به آلمان ببرد. همچنین مهاجران زیر سن قانونی بدون همراه می‌توانند والدین خود را به آلمان بخواهند.
اعضای خانواده این پناهجویان براساس کدام معیارها انتخاب می‌شوند؟
این بخش از پناهجویان که «حفاظت محدود» دارند، در صورتی که درخواست الحاق خانواده شان رد گردد، نمی‌توانند ادعای حقوقی کنند، چونکه براساس دلایل بشردوستانه بررسی می‌شود که چه کسی واجد شرایط الحاق است. مسایلی چون مدت جدایی اعضای خانواده، جدا بودن کودکان زیر سن، خطر جانی، معلولیت و نیازمندی به مراقبت در اعطای ویزای الحاق خانواده در نظر گرفته می‌شوند. البته اگر یک پناهجو بتواند معیشت و مسکن اعضای خانواده‌اش را مهیا کند، این می‌تواند یک عامل مثبت باشد، اما یک شرط نیست. البته در مواردی که یک پناهجو جرم جدی مرتکب شده باشد، یا دورنمای ماندن در آلمان نداشته باشد، و یا هم اگر ازدواج‌اش بعد از فرار از کشورش صورت گرفته باشد، الحاق اعضای خانواده ممکن نیست.
چه تعداد افراد تحت مقررات جدید قرار می گیرند؟
پاسخ این سوال سخت است. بر اساس اطلاعات وزارات خارجه آلمان که از نمایندگی های دیپلوماتیک اش در کشورهای همسایه سوریه به دست آورده است، تا حال 31 هزار نفر از اعضای خانواده های مهاجران در سفارت خانه ها تقاضای وقت ملاقات داده اند. زمان انتظار برای این افراد حتی تا بیشتر از دو سال است.
مقامات چطور با سهمیه ماهانه ده هزار نفر کنار می‌آیند؟
از آنجایی که فرض می شود که در مراحل اول تعداد کسانی که ویزای الحاق فامیلی می گیرند ممکن است به 1000 نفر نرسد، برای پنج ماه باقی مانده امسال 5000 نفر در مجموع در نظر گرفته شده است.
اما از ابتدای سال 2019، میزان ثابت ده هزار نفر در هر ماه اعمال خواهد شد.
چگونه درخواست ارائه گردد؟
درخواست ها را می توان به سفارتخانه ها یا قونسلگری های آلمان ارائه کرد. در عمان، بیروت و اربیل، سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) درخواستی ها را می پذیرد. متقاضیانی که ابتدا رد می شوند، نیازی به ارائه یک درخواست جدید ندارند. آنها می توانند امیدوار باشند که بعدا شامل این روند می شوند.
چگونه درخواستی ها بررسی می شوند؟
نمایندگی های خارجی آلمان درخواست ها را به آلمان منتقل می کنند، جایی که آنها ابتدا توسط مقامات اداره مهاجرت بررسی می شوند. دفتر فدرال اداری آلمان در یک روش بسیار پیچیده که در آن معیارهای تعیین شده توسط قانون مورد توجه قرار می گیرد، تصمیم می گیرد که کی اجازه آمدن به آلمان را دریافت کند. همچنین این دفتر سهم ماهیانه مربوطه را محاسبه می کند. سرانجام، ویزا به نمایندگی دیپلوماتیک فرستاده می شود و اعضای خانواده پناهجو می توانند ویزا را گرفته عازم آلمان شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала