داعشیان در شمال کشور تسلیم نیرو های امنیتی شدند

© AFP 2023 / Haidar Hamdaniداعشیان در شمال کشور تسلیم نیرو های امنیتی شدند
داعشیان در شمال کشور  تسلیم نیرو های امنیتی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رهبر گروه داعش در شمال و معاونش همراه با 200 تن از افراد خود تسلیم نیرو های امنیتی شدند.

به گزارش اسپوتنیک،قول اردوی 209 قول اردوی شاهین خبر داد که شب گذشته مولوی حبیب الرحمن رهبر گروه داعش در شمال کشور ومفتی نعمت الله معاون وی همراه با 200 تن از افرادش با تمام تجهیزات نظامی شان به نیروهای امنیتی ودفاعی کشور در ولایت جوزجان تسلیم شدند.
محمد رضاغوری سخنگوی مقام ولایت جوزجان نیز با تاید این خبر میگوید: تعدادی زیادی از داعشیان که در جوزجان در محاصره گروه طالبان قرار دارند با ارتباط با نیروهای امنیتی قرار است به نیروهای امنیتی تسلیم شوند که با این امر جوزجان از وجود داعشیان پاکسازی خواهد شدند. 

همچنان در یک خبرنامه طالبان آمده است که در نتیجه یک درگیری بین گروه طالبان و داعش تمامی مناطق سردره و‌قریه مغول ولسوالی درزاب ولایت جوزجان بدست طالبان افتاده و تعداد 153 تن از داعشیان توسط طالبان کشته شده بیشتر از 100 تن دیگر آنان زخمی گردیده است.
همچنان در خبرنامه طالبان گفته شده که، درحالیکه 134 تن از جنگجویان داعش اسیر طالبان شدند و توسط طالبان در حال نابودی بودند؛ مولوی حبیب الرحمن رهبر این گروه تروریستی همراه با مفتی نعمت و ملا صبغت همراه با 200 تن از افرادش توسط هلیکوپتر های نظامی از محاصره طالبان نجات داده شده و به مرکز جوزجان منتقل گردیدند.
همچنان طالبان در این خبرنامه خود گفته اند در جریان درگیری این دو گروه بارها افراد ‌‌سنگرهای طالبان به حمایت از داعش توسط امریکاییان هدف حملات هوای قرار گرفته است.
با تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه از تاریخ 29 دسامبر 2014 داعش* "دولت اسلامی" به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شدو فعالیت های آن در روسیه ممنوع گردید.
جنبش طالبان نیز از 14 فبروری سال 2003 به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده فعالیت های او در روسیه ممنوع اعلام شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала