هفت شغلی که در آینده نزدیک رباتیک خواهد شد

© AP Photo / Luca Brunoهفت شغلی که در آینده نزدیک رباتیک خواهد شد
هفت شغلی که در آینده نزدیک رباتیک خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، انسان اغلب اوقات متوجه نمی شود که پیشبینی ها در مورد آینده زندگی واقعی چگونه اتفاق می افتد . در گزارش زیر شغل های را به معرفی می گیریم که در اینده نزدیک به ربات ها محول خواهند شد.

اپراتور مرکز تماس
البته ما همه به یک سیستم پاسخ اتوماتیک عادت کرده ایم. بانک ها، اپراتورهای تلفن همراه و خدمات شهری مدت ها می شود که ما را به این سهولت عادت داده اند. در حال حاضر پاسخ های اتومات به عنوان یک راهنما برای رایج ترین پرسش ها ارائه می شود. اما با توسعه هوش مصنوعی در اینده نزدیک،ارتباط با مشتری به گونه فردی مبدل شده و اپراتورهای «زنده» برای همیشه شغل خود را از دست خواهند داد. به هر حال، آمار نشان می دهد که جامعه در مورد چنین تغییراتی به گونه مثبت می نگرد. مردم هنگام بحث در مورد مشکلات شان با یک ربات نسبت یک فرد بیشتر اعتماد خواهند داشت. 

© Fotolia / Tatiana Shepelevaربات اپراتور مرکز تماس
ربات اپراتور مرکز تماس - اسپوتنیک افغانستان
ربات اپراتور مرکز تماس
 
پیک" پارسل رسان"
به نظر می رسد که اینجا، بهتر است هواپیما های بدون سرنشیپن جایگزین انسان شود.آنها بسیار چشمگیر هستند، اما در مورد قابلیت هایشان سوالات زیادی وجود دارد. با توجه به اندازه های کوچک و وزن کم، هواپیماهای بدون سرنشین تنها می توانند بسته های کوچک را حمل کنند و خود هواپیماهای بدون سرنشین به سادگی سقوط داده می شود. اما روبات های تلفن همراه این مشکلات را حل خواهند کرد. از سال 2016، برخی از شرکت های تجاری در شهر ها معرفی چنین چیزی را آغاز کردند و احتمال دارد که در 10-15 سال آینده ما فراموش خواهیم کرد که پیک" پارسل رسان" و یا هم دستگاه های بدون سرنشین زمانی وجود داشتند.  

© Fotolia / Narong Jongsirikulپارسل رسان
پارسل رسان - اسپوتنیک افغانستان
پارسل رسان

جراح
تخنیک مدرن به طور قابل توجهی پیشرفت نموده است: اکنون ربات ها می توانند با پزشکان رقابت کنند! در یک آزمایش در سال 2016 که در جمله علمی Science Translational Medicine منتشر شد، ربات هوشمندخودکار با موفقیت روده کوچک خوک رادر مقایسه با رقیبش — انسان پیوند داد. ربات ها از تأثیرات خارجی مانند استرس یا خستگی رنج نمی برند و بنابراین امکان اشتباهات کمتر در آنها دیده می شود. 

 

© REUTERS / Thomas Peterربات جراح
ربات جراح - اسپوتنیک افغانستان
ربات جراح

کشاورزی 
زمانی که تکنولوژی علمی ماشین های مدرن را به جهان عرضه کرد، کشاورزی نیز بطور گسترده پیشرفت نمود. اما بعد از یک قرن عصر جدیدی — دوران رباتیک بوجودمی آید. در حال حاضر، ربات هایی وجود دارند که می توانند محصولات کشاورزی را از ابتدا با حداقل مداخله ی انسان کشت کنند. 

 ژورنالیست

روبات ها ثابت کرده اند که می توانند مواد متناسب با کیفیت یکسان با یک نویسنده باتجربه را ایجاد کنند. اولین مقاله که به زلزله در لس آنجلس در مارچ 2014 اختصاص داده شد توسط هوش مصنوعی نوشته شد و حتی قبل از آن — در سال 2008 — یک روزنامه نگار ربات چینی بازی های المپیک را در پکن برای کانال خبری Toutiao پوشش داد. روباتها همه اطلاعات لازم را سریعتر جمع آوری و و منتشر ساختند. آنها به اصلاح کننده نیازی ندارند: آنها هرگز دچاراشتباهات لفظی و املایی نمی شوند.

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ربات خبرنگار
ربات خبرنگار - اسپوتنیک افغانستان
ربات خبرنگار

سرباز
در اینترنت فیلم های بسیار جالب از بوستون دینامیکس منتشر شده، که نشان می دهد پیشرفته ترین دستاوردها؛ ربات های نظامی است. اعتقاد بر این است که تا سال 2025 ارتش ایالات متحده می تواند در مقایسه با سربازان، ربات های جنگی بیشتری داشته باشد. به هر حال، تحولات مشابه در روسیه نیز صورت می گیرد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала