رولاغنی: زنان افغان تحت نام دین اسلام همه برده می شوند

© Photo / FB / OCS AFGرولا غنی، بانوی اول افغانستان
رولا غنی، بانوی اول افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رولاغنی بانوی اول افغانستان در یک گفتگوی اختصاصی با رسانه هاگفته است که مردم افغانستان باید به پشتون های این سر زمین افتخار کنند چون پشتون ها متمدین ترین، اصیل ترین و با فرهنگ ترین باشندگان افغانستان اند.

به گزارش اسپوتنیک، همسر رئیس جمهور افغانستان، همچنان با اشاره به پیروزی رییس جمهور غنی در سال 2014 بیان داشته است که " پشتون ها اکثریت قومی را در افغانستان تشکل می دهند و حمایت این قوم از یک فرد کفایت می کند تا آن شخص در انتخابات پیروز شود" که هیچ یک از اقوام ساکن در افغانستان این ظرفیت را ندارند.
به باور بانوی اول، در هر کشور باید اکثریت قومی حاکم باشد و کشور که در آن اکثریت قومی حاکم نباشد به بحران و وسقوط روبه‌روی می شود. او میگوید که دلایل چون ضعف دیموکراسی و ضعف پایبندی به قواعد دیموکراسی در افغانستان باعث شده است که سایر اقوام ساکن در این سرزمین این واقعیت (قدرت و اکثریت جمعیتی پشتون ها) را نپذیرند و با استفاده از سلاح و خشونت بربری شان را به اثبات برسانند.
بانوی اول ضمن بیان این اظهارات میگوید که در افغانستان زیر عنوان دین و اسلام از زنان به شکل نوین برده بردای می شود و این عمل به شکل گسترده در حال انجام است.
رولاغنی در خصوص وضعیت آزادی بیان و دیموکراسی در افغانستان گفته است که این پدیده در افغانستان هنوز نهادینه نشده است و باشندگان افغانستان به دامنه دیموکراسی وارد نشده و گرفتار بند های دینی و قبیله یی‌اند.
گفتنی است که رولا غنی بانوی اول افغانستان در حال که میگویند پیرو دین مسحیت است و در خانواده لبنانی متولد شده و شناس نامه لبنانی دارد اما در این اواخر شناس‌نامه با دین اسلام و ملیت افغان دریافت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала