افزایش 5 برابری مرگ و میر ناشی از گرمای جهانی

© AFP 2023 / Fadel Sennaافزایش 5 برابری مرگ از اثر گرمای جهانی
افزایش 5 برابری مرگ از اثر گرمای جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان هشدار داده‌اند تا 62 سال آینده، مرگ و میر ناشی از گرمای جهانی و خشکسالی 5برابر بیشتر افزایش خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پایگاه اینترنتی EurekAlert ، دانشمندان استرالیایی اعلام کردند تا سال 2080 بشر با بدترین سناریوی قرن مواجه خواهد شد. ادامه روند گرم شدن کره زمین تا 62 سال آینده موجب افزایش نرخ مرگ و میر ناشی از گرمای جهانی و خشکسالی تا 471 درصد در مقایسه با سال های 1971-2010 خواهد شد.
بر اساس تحقیقات انجام شده بسیاری از کشورهای جهان در معرض گرمای شدید قرار دارند. علاوه بر مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر، مناطق سردسیر در امریکا، اروپا و استرالیا نیز تحت تاثیر موج گرمای جهانی قرار خواهند گرفت. همچنین، هزاران نفر جان خود را از دست می دهند و ده ها هزار نفر با بیماری های ناشی از گرمازدگی دست و پنجه نرم می کنند.
«یومینگ گوو»، پروفسور دانشگاه موناش استرالیا گفت: تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین ارتباط مستقیمی با تغییر نرخ مرگ و میر دارد. پیش بینی می شود تا سال 2080 بیش از 51 هزار نفر [51 هزار و 795] جان خود را به دلیل گرمای شدید از دست بدهند.
این گزارش که در مجله «پلوس» (PLOS) منتشر شده است، نخستین تحقیق جهانی در زمینه پیش‌بینی مرگ و میر ناشی از گرما در آینده است. در این تحقیق علاوه بر تاثیر انتشار گازهای گلخانه‌ای بر روند گرمایش جهانی، مسائلی همچون ارتباط آن با تراکم جمعیت مورد بررسی قرار گرفته است.
تغییرات روزافزون آب و هوایی در جهان در حال افزایش است، از طوفان‌های گرم گرفته تا سیل. بدون کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن در سطح جهانی نمی‌توان انتظار داشت که اثرات مخرب، گسترده و بازگشت‌ناپذیر آن بر میلیاردها انسان و طبیعت متوقف شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала