رسوایی جنسی در میان نیروهای حافظ صلح ملل متحد

© AP Photo / Lefteris Pitarakisرسوایی جنسی در میان نیروهای حافظ صلح ملل متحد
رسوایی جنسی در میان نیروهای حافظ صلح ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای حافظ صلح ملل متحد به تجاوز دسته جمعی بر زنان و کودکان متهم شدند.

به گزارش اسپوتنیک، کانال 4 تلویزیون انگلستان تحقیقاتی انجام داد که بر اساس آن صلح بانان سازمان ملل متحد، کودکان و زنان را در سراسر جهان را مورد تجاوز قرار داده اند.
روزنامه نگاران این شبکه تلویزونی می گویند طی 20 سال گذشته بیش از 1700 پرسنل نظامی نیروهای حافظ صلح ملل متحد به آزار و اذیت جنسی و جنایات علیه مردم متهم شده اند.
به گفته این کانال، تا حال تنها 53 مورد جنایت و آزار جنسی از سوی این نیروها دادگاهی شده است.
خبرنگاران با برخی از قربانیان مصاحبه انجام داده اند که به عنوان مثال، یک زن از کنگو، بنام والری، اعتراف کرد که او در سن 14 سالگی مورد تجاوز قرار گرفت — دیدی بورگه، فرانسوی، به وی پول پیشنهاد کرد و "ولیری" از این که خانواده اش مشکلات جدی مالی داشت، تن به این کار داد.
در سال 2004، آشکار شد که دیدی بورگه، فرانسوی بیش از 20 کودک را مورد آزار و اذیت قرار داده است. وی در کشور خود تنها در دو مورد ثابت شده، محکوم به زندان شده است.
دیدیه بورگه گفت که بسیاری از رفقای او از بدبختی ساکنان محلی استفاده می کنند و نوجوانان و زنان را برای خوردن غذا و یا در مقابل پاداش کوچک وادار به سکس می کنند.
رسوایی جنسی در ارتباط با صلحبانان قبل از این هم پیشینه دارد.

رسوایی های جنسی در کلیسای کاتولیک - اسپوتنیک افغانستان
رسوایی های جنسی در کلیسای کاتولیک

حادثه مهم در سال 2015 رخ داد — در آنزمان سربازان با دادن غذا در مقابل روابط جنسی به زنان آفریقایی، از جمله افراد زیر سن قانونی، دستگیر شدند. پس از آن، رئیس ماموریت سازمان ملل در جمهوری افریقای مرکزی از مقام خود سبکدوش شد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала