تهدید روزافزون: روسان نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حملات الکترونی قرار میدهند

© Sputnik / Sergej Gunejew /  مراجعه به بانک تصاویر تهدید روزافزون: روسان نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حملات الکترونی قرار میدهند
تهدید روزافزون: روسان نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حملات الکترونی قرار میدهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این شیوه پیشبرد جنگ به امریکا امکان اگاهی راجع به جدیدترین تخنالوژی های روسیه فراهم می سازد.

لارا سیلیگمان (Lara Seligman) طی مطلب منتشره در نشره «Foreign Policy» می نویسد، نیروهای امریکایی که در سوریه مستقرند، اکثراً به دفاع از حملات الکترونی روسیه که بصورت بالقوه میتوانند عواقب مرگبار داشته باشند، مجبور میگردند. افسران نیروهای مسلح امریکا که با وسایل جنگ الکترونی مواجه شده، میگویند که آنها، نسبت به شلیک توپخانه یا بمبارد، کمتر خطرناک نیستند. اما، به عقیده آنها، حملات روسیه به نیروهای امریکایی امکان ارزیابی و مطالعه تخنالوژی های روسیه در صحنه نبرد و همچنان طرح استراتیژی جهت مبارزه با آنها را فراهم می سازد.

براین سیلیوان (Brian Sullivan) دگروال اردوی امریکا به ژورنالیستان معلومات داد که سربازان او با « محیط شدید… جنگ الکترونی» در شمال-شرق سوریه، جای که آنها در طول شش ماه وظایف شان را اجرا میکردند، روبرو شدند. سیلیوان گفت:« این به ما چلنج داد که ما توانیستیم با آن موفقانه مقابله نمائیم و همچنان به ما امکان فعالیت در محیط فراهم ساخت که تکرار آن بر پایه خانگی یا مراکز تمریناتی ما ناممکن است». او افزود:« این بهترین امکان برای ما جهت فعالیت مستقیم در سوریه می باشد، جای که روسیه بسیار فعال است». سیلیوان که قطعات او وظایف را در عراق، سوریه، افغانستان و کوویت انجام میدهند، این جزئیات را فاش نه ساخت که حمله الکترونی از جانب نیروهای روسیه چگونه بر تیم او تاثیر میکرد.

© Fotolia / Apopsتهدید روزافزون: روسان نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حملات الکترونی قرار میدهند
تهدید روزافزون: روسان نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حملات الکترونی قرار میدهند  - اسپوتنیک افغانستان
تهدید روزافزون: روسان نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حملات الکترونی قرار میدهند

ولی کارشناسان در باره میتودهای جنگ الکترونی میگویند که چنین حملات میتوانند وسایل مخابراتی، سیستم های راهنمایی را مغشوش سازند و حتی به طیارات صدمه رسانند.

لوری مو باکهاوت دگروال متقاعد نیروهای مسلح امریکا میگوید:« وسیله مخابراتی شما بصورت ناگهانی کار نمیدهد، شما نمی توانید حمایت آتشی را درخواست نمائید و یا نمی توانید راجع به آتش احتمالی هشدار دهید، به خاطریکه رادارهای شما قید میشوند و آنها نمی توانند هیچ چیزی را کشف کنند». او توضیح کرد:« این میتواند، نسبت به وسایل معمولی تحرکاتی، خطرناکتر باشد، به خاطریکه میتواند شیوه دفاعی را صفر سازد».

نیروهای امریکا بعد از 11 سپتمبر سال 2001 در خارج: در عراق، افغانستان و کشورهای دیگر عملیات جنگی پیش می برند. آنها عمده تاً با نیروهای غیرمنظم دشمن سروکار داشتند و اصلاً ضرورت بررسی وسایل جنگ الکترونی مطرح نبود. ولی، سوریه — این چیزی کاملاً جداست.

نیروهای منظم روسیه، ایران و بعضی اوقات اسرائیل بصورت فعالانه در خاک این کشور فعالیت میکنند و اردوی سوریه نیز قابل یاداوری است. در چنین محیط خطر قرار گرفتن در آستانه جنگ تمام عیار وجود دارد، اگر در لحظه بحرانی وسایل مخابراتی کار ندهند.

دانییل گور کارشناس امنیت ملی انستیتوت لیکسینگتون میگوید که وسایل جدید جنگ الکترونی روسیه پیچیده می باشند. آنها میتوانند بالای وسایط ترانسپورتی یا طیارات نصب شوند و اهداف را در فاصله صدها میل خنثی ساخته میتوانند. گور میگوید:« مشکل اینست که این وسایل میتوانند بصورت واقعی منظره صحنه نبرد، منظره اوپراتیفی شما را تحریف نماید و واقعاً میتواند به اشتباهات وحشتناک منجر گردد».

نیروهای امریکا در سوریه علیه «دولت اسلامی» (سازمان ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) می جنگند. ولی آنها همچنان بعضی اوقات به مقابله با نیروهای روسیه نیز مجبور میشوند. طیارات روسیه اکثراً به طیارات شکاری امریکا نزدیک میشوند که نزدیک بود در ماه دسمبر به برخورد منجر گردد. و در ماه فبروری سربازان امریکایی با نیروهای طرفدار رژیم در سوریه که در بین آنها افراد قطعات خصوصی نطامی روسیه نیز وجود داشتند، وارد جنگ خونین چهار ساعته شدند.

© AFP 2023 / Delil Souleimanتهدید روزافزون: روسان نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حملات الکترونی قرار میدهند
تهدید روزافزون: روسان نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حملات الکترونی قرار میدهند  - اسپوتنیک افغانستان
تهدید روزافزون: روسان نیروهای امریکایی را در سوریه هدف حملات الکترونی قرار میدهند

تحلیلگران میگویند که روسیه اکثراً در سوریه سلاح های الکترونی خود را که طی 10-15 سال اخیر در پاسخ به برتری نظامی ناتو طراحی کرده، آزمایش میکند. جنگ در اوکراین نیز به مسکو امکان آزمایش جدیدترین سیستم ها در نبرد فراهم ساخته است. در سوریه نیروهای روسیه تسلیحات جدید خود را بر اردوی امریکا آزمایش میکند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала